Jag förstår inte, med plats 42 till UU är man väl näst intill garanterad en plats? Jag har tidigare blivit antagen som typ 64e reserv på LiU och 39e på UU i HP-kvoten. Har alla universiteten börjat med ett enormt överintag eller varför resonerar man så här? Pratar vi om olika kvoter?
Jag har tyvärr haft otur med lottningen den här gången (plats 83 på UU, 102 på LiU samt plats 2 på UmU) men tänker att jag kanske fortfarande har en liiten chans att bli inringd som reserv på UU?
Ebba; Förra året började jag på läkarprogrammet i en stad som jag egentligen inte ville plugga i (LiU) men åkte hem efter någon månad för att jag inte trivdes. Jag vill plugga på KI eller UU och valde att läsa juridik på SU tills jag kommer in - jag trivs jättebra så det kan vara värt att prova om du inte är helt säker på umeå!
Kan nog stämma! min systers kompis sitter med reservplats 14 med 1.8. Låter helt sjukt! läste i någon tråd att det var någon som satt med 1.75 och låg på reserv 12 till KI. Sen när blev Lund så populärt?