Urval 1 reserv

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2015 års vårtermin.
sophie

Urval 1 reserv

Inlägg av sophie »

Jag förstår inte, med plats 42 till UU är man väl näst intill garanterad en plats? Jag har tidigare blivit antagen som typ 64e reserv på LiU och 39e på UU i HP-kvoten. Har alla universiteten börjat med ett enormt överintag eller varför resonerar man så här? Pratar vi om olika kvoter?

Jag har tyvärr haft otur med lottningen den här gången (plats 83 på UU, 102 på LiU samt plats 2 på UmU) men tänker att jag kanske fortfarande har en liiten chans att bli inringd som reserv på UU?

Ebba; Förra året började jag på läkarprogrammet i en stad som jag egentligen inte ville plugga i (LiU) men åkte hem efter någon månad för att jag inte trivdes. Jag vill plugga på KI eller UU och valde att läsa juridik på SU tills jag kommer in - jag trivs jättebra så det kan vara värt att prova om du inte är helt säker på umeå! :glad:
Gäst

Urval 1 reserv

Inlägg av Gäst »

Reservplats 14 i Lund med 1.80. Bör gå?
ISB

Urval 1 reserv

Inlägg av ISB »

Hej!

Så som DRG skrev tidigare sökte jag också in med 1,7 i HP-kvoten och har liknande reservplats i Linköping.

Kom in i Umeå och står som reserv i Linköping på plats:
- 32(HP-kvoten)
- 38(BIEX).

Jag vill hellre plugga i Linköping än i Umeå men har jag en chans att komma in som reserv i Linköping? Nils, vad tror du?

Jättetacksam för svar! Vill liksom veta hur stor chans jag har(på ett ungefär) eftersom jag gärna bor närmare Stockholm(där jag kommer ifrån). :glad:
syltkokaren

Urval 1 reserv

Inlägg av syltkokaren »

Var någon som hade reservnummer 32 i Lund. Nu har du 31 (HP-kvoten) :)
LundReserven

Urval 1 reserv

Inlägg av LundReserven »

syltkokaren skrev:Var någon som hade reservnummer 32 i Lund. Nu har du 31 (HP-kvoten) :)
Strök du din reservplats? Vilken reservplats hade du?
syltkokaren

Urval 1 reserv

Inlägg av syltkokaren »

Ja, kan vara värt att säga att jag hade 1.75 och plats 31 (läste fö någonstans om en som hade reservplats 15 med 1.80)
WhiteKnight

Urval 1 reserv

Inlägg av WhiteKnight »

Kan nog stämma! min systers kompis sitter med reservplats 14 med 1.8. Låter helt sjukt! läste i någon tråd att det var någon som satt med 1.75 och låg på reserv 12 till KI. Sen när blev Lund så populärt? :oj:
Rebellen

Urval 1 reserv

Inlägg av Rebellen »

Antagen örebro, andra reserv i Umeå. Vad tror ni om mina chanser? :)
Guest

Urval 1 reserv

Inlägg av Guest »

Jag har följande reservnummer i HP-kvoten

Uppsala: 73
Göteborg: 63
Örebro: 45
Umeå: 14

Vad är mina chanser till respektive universitet? :)
camus

Urval 1 reserv

Inlägg av camus »

Hej! Hur ser chanserna ut för reservnr 36 i HP-kvoten i Lund? Tack tack
Låst