Vi som söker in VT 13

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2013 års vårtermin.
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se

Re: Lund BII 2013 HT

Inlägg av Nils »

Det beror på hur mycket de tre lärosätena (LiU, GU och LU) konkurrerar om samma HP-ansökande.
:)
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se

Re: Reservantagning

Inlägg av Nils »

Gäst skrev:Så räknar dom antal reservplatser som kom in från utval 1 eller urval 2?
Reservintagets statistik här på läkarstudent.se gäller reservnumrena EFTER urval 2.
:)
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se

Inlägg av Nils »

maja skrev:Är det värt att överklaga isåfall?
I sådana fall måste du ha råkat ut för något fel som motiverar din överklagan...
salome

Re: Reserv Linköping

Inlägg av salome »

Ja, jag menade i BI.

Och tack så mycket för svaren! Nu känns det lite bättre :glad: Håller tummarna för att det blir som tidigare år då!
maja

Inlägg av maja »

Nils skrev:I sådana fall måste du ha råkat ut för något fel som motiverar din överklagan...
Det var precis så jag tänkte att det borde vara. Man kan ju inte bara överklaga utan någon anledning.

Men hur brukar det se ut på reservantagningen i B1 och B2 gruppen då i Karolinska institutet? Tar de in reserver efter urval 1?
Anka

Re: Vi som söker in VT 13 (urval 1)

Inlägg av Anka »

Hej och grattis till alla som kommit in :)
Själv kom jag in i Örebro, men står på reservplats 20 i Linköping i grupp BI. Att döma av tidigare inlägg så har jag god chans att bli kallad till linköping, eller har jag tolkat helt fel? Är så förvirrad av allt så vore tacksam för svar!
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se

Inlägg av Nils »

Anka skrev:Hej och grattis till alla som kommit in :)
Själv kom jag in i Örebro, men står på reservplats 20 i Linköping i grupp BI. Att döma av tidigare inlägg så har jag god chans att bli kallad till linköping, eller har jag tolkat helt fel? Är så förvirrad av allt så vore tacksam för svar!
Du blir antagligen antagen i Linköping. :)
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se

Inlägg av Nils »

maja skrev:Det var precis så jag tänkte att det borde vara. Man kan ju inte bara överklaga utan någon anledning.

Men hur brukar det se ut på reservantagningen i B1 och B2 gruppen då i Karolinska institutet? Tar de in reserver efter urval 1?
Svårt att säga för urval 2 - antalet platser krymper mellan urval 1 och urval 2, särskilt för BI, och HT12 höjdes t.o.m. "antagningsgränsen" lite grann i BI eftersom de sist antagna föll bort utan att någon ny togs in.

I reservintaget brukar det sedan röra på sig några enstaka platser.
maja

Inlägg av maja »

Nils skrev:Svårt att säga för urval 2 - antalet platser krymper mellan urval 1 och urval 2, särskilt för BI, och HT12 höjdes t.o.m. "antagningsgränsen" lite grann i BI eftersom de sist antagna föll bort utan att någon ny togs in.

I reservintaget brukar det sedan röra på sig några enstaka platser.
Jo, jag insåg det faktiskt nu... varför krymper de i vissa grupper men ökar i andra? I Karolinska HT12 krympte det i alla grupper t.ex. B1 från 55 till 46, B2 12 till 11 och HP 68 till 59.
Icie

Inlägg av Icie »

Hej framtida kollegor. Kom in på mitt andrahandskval: Linköping. Ligger på plats 29 av 69 (HP) på KI, finns det någon chans att jag kommer in? Om jag tolkade statistiken Nils(tack!) sammanställt så var det 19 VT12 och 16 VT11 som kom in genom reservantagning på KI. För 20 som avstår sina platser mellan första och andra antagningen är väl inget orimligt? eller har jag tänkt helt fel?
Låst