VT12 antogs ingen i BII/HP i reservintaget men i BII antogs #6 (efter körningen av urval 2). I höstas gick reservintaget ännu längre. Det ser alltså mycket bra ut för någon med din reservplacering redan i urval #1 - men det är inte 100 % säkert ännu.
Tror ni att det finns någon chans att bli antagen eller kan man säga att det är kört för denna antagningsperiod ?
Är det någon som har erfarenhet av byte från tandläkarprogrammet till läkarprogrammet, kan man tillgodoräkna sig något från första terminen?
// Safari
Oddsen är tyvärr mycket, mycket dåliga för att dina reservplaceringar ska räcka. Du förlorar inte någonting på att stå kvar som reserv men i ditt ställe skulle jag ställa in mig på att göra någonting annat under våren (och försöka höja BII och HP). Bättre lycka nästa gång!
Möjligheterna till tillgodoräkning från tandläkare till läkare är för obefintliga för att det ska vara värt att se det som ett alternativ. Om du inte tänker sikta på en tandläkarexamen så är det nog bättre att släppa fram någon annan som skulle bli glad över att bli antagen.
Ja - men det kan dröja till reservintaget (och i sådana fall finns det inte heller någon garanti för att du verkligen blir reservantagen, med tanke på hur få reserver som brukar tas in).
Jag har en liknande situation. Jag har kommit in i Linköping men vill extremt gärna komma in i Göteborg. Har plats 15 i BII och 18 i BII/HP. Såg att reserv 20 (tror jag det var) ringdes in efter urval 2 förra terminen, så det känns ju rätt lovande. Jag undrar om någon, kanske främst Nils, vet något om hur det brukar röra sig mellan urval 1 och urval 2 i Göteborg. Har letat massor på internet men inte hittat något konkret. Om någon vet något eller har egen erfarenhet så SNÄLLA skriv det!!! Den här nervositeten tar knäcken på mig!