Vi som söker in VT 13

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2013 års vårtermin.
guest

Re: Vi som söker in VT 13

Inlägg av guest »

HJÄLP SNälla !!!!!

Jag kom in i Lund men vill gärna till Göteborg.
Står som reserv i Göteborg
BII = Som reservnr 2
BII/HP = som reservnr 4.

Är jag så gott som antagen i Göteborg?

SÅÅÅÅ TACKSAM FÖR SVAR !!!!
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se

Inlägg av Nils »

@ Passion, VT13

Med tanke på hur mycket antagning till läkarprogrammet betyder för många så antar jag att en del bara vill ha en extra bekräftelse - plus att en del (inklusive jag) är mer lagda åt att ifrågasätta sin egen tolkning och vill dubbelbekräfta att den verkligen stämmer, särskilt när mycket står på spel och man är lite nervös. Hade rollerna varit omvända så hade jag säkert varit likadan.
:flinar:

När man ska göra förutsägelser utifrån statistiken så hjälper det också att ha en känsla för / inblick i hur antagningen utvecklas och påverkas av olika faktorer; förra årets antagningsgräns säger en hel del men ger inte hela bilden. Sagda känsla/insikt är tyvärr någonting som är svårt att förmedla via statistiken.

(Jag brukar också låta bli att svara på chansfrågor under terminerna men dagarna inför antagningen så känner jag att jag kan göra ett litet undantag - om inget annat så hoppas jag att det åtminstone inspirerar de blivande läkarstudenterna till att själva vara hjälpsamma mot andra i framtiden.)
:)
LundVT13

Inlägg av LundVT13 »

Var kan man hitta antagningstatistiken för urval 1 VT13 för läkarprogrammen? Har för mig att man borde kunna hitta de redan nu...
guest

HJÄLP SNÄLLA !!

Inlägg av guest »

HJÄLP SNälla !!!!!

BII = Som reservnr 2
BII/HP = som reservnr 4.

Kan jag börja fira !!!?

Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se

Re: Reserv 35 Linköping

Inlägg av Nils »

nabster skrev:Hur ser chanserna ut för mig som är reserv 35 BI i Linköping?
Tack på för hand
http://läkarstudent.se/antagning.html#bi

Utifrån tidigare vårterminers reservantagningar i BI för Linköping skulle jag säga att oddsen är rätt starka för dig...
Mustafa Al-Attar
Kontakt:

Inlägg av Mustafa Al-Attar »

Nils skrev:@ Passion, VT13

Med tanke på hur mycket antagning till läkarprogrammet betyder för många så antar jag att en del bara vill ha en extra bekräftelse - plus att en del (inklusive jag) är mer lagda åt att ifrågasätta sin egen tolkning och vill dubbelbekräfta att den verkligen stämmer, särskilt när mycket står på spel och man är lite nervös. Hade rollerna varit omvända så hade jag säkert varit likadan.
:flinar:

När man ska göra förutsägelser utifrån statistiken så hjälper det också att ha en känsla för / inblick i hur antagningen utvecklas och påverkas av olika faktorer; förra årets antagningsgräns säger en hel del men ger inte hela bilden. Sagda känsla/insikt är tyvärr någonting som är svårt att förmedla via statistiken.

(Jag brukar också låta bli att svara på chansfrågor under terminerna men dagarna inför antagningen så känner jag att jag kan göra ett litet undantag - om inget annat så hoppas jag att det åtminstone inspirerar de blivande läkarstudenterna till att själva vara hjälpsamma mot andra i framtiden.)
:)
Mycket bra sagt Nils som vanligt
Mustafa Al-Attar
Gast

Inlägg av Gast »

Vill någon bara bekräfta att jag kommer in som 2:a reserv i HP-kvoten på Umeå Universitet så att jag kan börja fira med gott samvete? :party: :flinar:
LundVT13

Inlägg av LundVT13 »

Gast skrev:Vill någon bara bekräfta att jag kommer in som 2:a reserv i HP-kvoten på Umeå Universitet så att jag kan börja fira med gott samvete? :party: :flinar:
Satsar min redan antagna plats i Lund på att du kommer in :ja:
guest

Inlägg av guest »

guest skrev:HJÄLP SNälla !!!!!

BII = Som reservnr 2
BII/HP = som reservnr 4.

Någon som vill svara ?? PLease
Gäst

Re:

Inlägg av Gäst »

LundVT13 skrev: Satsar min redan antagna plats i Lund på att du kommer in :ja:
Vilket är något jag aldrig skulle våga, jag bor själv i Lund just nu och hade väldigt gärna stannat. Det tar jag som ett väldigt gott tecken, då blir det cigarr. Tack!
Låst