Hjälp! Svenska som andra språk B
-
Extraterrestrial
Hjälp! Svenska som andra språk B
Fick rådet att ta svenska som andra språk B istället för svenska B. Det har jag gjort men nu med minimal tid kvar börjar jag undrar om det är acceptabel som ekvivalent till svenska B för behörighet till läkarstudier. Någon som vet????? Jag skulle vara så tacksam för snabba svar!!!
-
Gäst
Re: Hjälp! Svenska som andra språk B
Läser du kursen för att få ett svensktslutbetyg? Om det är fallet så går det lika bra som svenska b.
-
Extraterrestrial
Jag har läst det för grundbehörighet att kunna söka till läkarlinjen genom HP. Jag antar det är okej men jag har fått lite panik känsla att, om jag skulle har tillräcklig med tur att komma in, då skulle allting falla på något "dumt" som att har fel behörighet.
-
Extraterrestrial
Förlåt! en sak till:
När jag ansökt till Komvux för att studera Svenska som andra språk fick jag dispans att hoppa över Svenska som andra språk A och går direkt till B kursen. Jag undrar om det var också ett misstag? Ska jag försöker att bevisa dispansen på något sätt? eller är det antagen av studera.nu att om man har B kursen då måste det innebär att man har A kunskap?
Oj vad synd att jag kom på det här i början av helgen och kan inte ringa en handläggare....
När jag ansökt till Komvux för att studera Svenska som andra språk fick jag dispans att hoppa över Svenska som andra språk A och går direkt till B kursen. Jag undrar om det var också ett misstag? Ska jag försöker att bevisa dispansen på något sätt? eller är det antagen av studera.nu att om man har B kursen då måste det innebär att man har A kunskap?
Oj vad synd att jag kom på det här i början av helgen och kan inte ringa en handläggare....
-
alien utan inlogg
Hej! - hur går det?
Har du sökt, hur gick HP? (bra antar jag eftersom du söker)
Jag hoppas att det går vägen för dig!
Har du sökt, hur gick HP? (bra antar jag eftersom du söker)
Jag hoppas att det går vägen för dig!
-
Extraterrestrial a
Alien, you have mail.
Att avsluta trådet: Enligt VHS, Svenska som andraspråk B funkar som behörighet till läkarlinjen för de som har gått i skola utomlands. Svenska som andra språk A behövs inte om man har B.
Att avsluta trådet: Enligt VHS, Svenska som andraspråk B funkar som behörighet till läkarlinjen för de som har gått i skola utomlands. Svenska som andra språk A behövs inte om man har B.