Med 22,4 i direktkvoten och 1,5 på HP, , hur är det möjligt?
Med 22,4 i direktkvoten och 1,5 på HP, , hur är det möjligt?
Nu blir jag både beklämd och ledsen.
Är det min Syo-konsulent som inte har hästarna i stallet, eller de på studera.nu(VHS)?
Jag "stängde" mig gymnaise betyg med 2350 MVG och VG i Matte E.( alltså totalt 2400, varav 50p var VG). Eftersom jag "stängde" mitt betyg med 93% av kurserna från Komvux så hamnar jag i något som heter direktgruppen. Jag har inte kompl,
När jag loggade in på studera. Nu så såg jag att mitt betyg hamnade på 22,40 på direktkvoten.
Hur har de lyckats räkna in det svaga kortet, mitt VG i matte E så att jag fått 19,90 och 2,5 i meritpoäng, varför valde de inte in den där 50 poängaren som jag hde MVG i? jag låste ju betyget samma dag och utgick ifrån att jag hade 20,0 i snitt då 2350 poäng var MVG, och den extra kursen jag läste VG.
Kan de ändra så att mitt snitt blir 20,0 ist för 19,90?
Jag trodde man kunde få 22,5 även om man hade G i meritpoängskursen som är extra individuell kurs.
Varför räknar de med min extrakurs i mitt betygsnitt när det är lägre än mina resterande MVG?
Med 22,4 i direktkvoten och 1,5 på HP, kommer man in direkt till GBG?
Tackar för alla svar!
Är det min Syo-konsulent som inte har hästarna i stallet, eller de på studera.nu(VHS)?
Jag "stängde" mig gymnaise betyg med 2350 MVG och VG i Matte E.( alltså totalt 2400, varav 50p var VG). Eftersom jag "stängde" mitt betyg med 93% av kurserna från Komvux så hamnar jag i något som heter direktgruppen. Jag har inte kompl,
När jag loggade in på studera. Nu så såg jag att mitt betyg hamnade på 22,40 på direktkvoten.
Hur har de lyckats räkna in det svaga kortet, mitt VG i matte E så att jag fått 19,90 och 2,5 i meritpoäng, varför valde de inte in den där 50 poängaren som jag hde MVG i? jag låste ju betyget samma dag och utgick ifrån att jag hade 20,0 i snitt då 2350 poäng var MVG, och den extra kursen jag läste VG.
Kan de ändra så att mitt snitt blir 20,0 ist för 19,90?
Jag trodde man kunde få 22,5 även om man hade G i meritpoängskursen som är extra individuell kurs.
Varför räknar de med min extrakurs i mitt betygsnitt när det är lägre än mina resterande MVG?
Med 22,4 i direktkvoten och 1,5 på HP, kommer man in direkt till GBG?
Tackar för alla svar!
Re: Med 22,4 i direktkvoten och 1,5 på HP, , hur är det möjligt?
Detta låter konstigt och gör mig orolig då jag har tänkt att lägga vissa av min meritpoängskur ser brevid till vt 11.
Meritpoängen ska ju kunna ligga brevid utan att påverka poängen, för matten ligger väl på ett samlatbetgsdokument brevid eller är markerad med utökatprogram?
Läs under rubriken SKA KURSER FRÅN UTÖKAT PROGRAM RÄKNAS MED?
http://www.hsv.se/densvenskahogskolan/u ... fe882.html
Mitt råd är att ringa VHS och prata med dem. Vore snällt om du kunde uppdatera hur det gick för detta gör mig väldigt nervös.
Lycka till!
Meritpoängen ska ju kunna ligga brevid utan att påverka poängen, för matten ligger väl på ett samlatbetgsdokument brevid eller är markerad med utökatprogram?
Läs under rubriken SKA KURSER FRÅN UTÖKAT PROGRAM RÄKNAS MED?
http://www.hsv.se/densvenskahogskolan/u ... fe882.html
Mitt råd är att ringa VHS och prata med dem. Vore snällt om du kunde uppdatera hur det gick för detta gör mig väldigt nervös.
Lycka till!
-
waterflash
Ma E skulle du ju lagt på ett samlat betygsdokument. Ligger det på slutbetyget så tas det ju med oavsett, de räknar ju alla kurser som ligger på slutbetyget, och inte enbart 2 350p bästa poängen, det gäller väl bara gymnasiet? De kräver MINST 2 350p för slutbetyg, men du hade ju 2 400p och då räknas de ju alla poängen..
22,4 + 1,5 lär du inte känna dig så säker tyvärr, jag har 22,50 + 1,4 och känner mig enormt osäker när det gäller GBG, men har du verkligen 22,40? Står Ma e på samma dokument som alla övriga betyg? Det är väldigt sällan som fel snitt står på studera.nu.
Angående din länk ovan, utökat betyg gäller bara gymnasiet, komvux har ju andra regler och möjligheter, som att sätta betyg på samlat betygsdokument, det får ju samma effekt:=)
22,4 + 1,5 lär du inte känna dig så säker tyvärr, jag har 22,50 + 1,4 och känner mig enormt osäker när det gäller GBG, men har du verkligen 22,40? Står Ma e på samma dokument som alla övriga betyg? Det är väldigt sällan som fel snitt står på studera.nu.
Angående din länk ovan, utökat betyg gäller bara gymnasiet, komvux har ju andra regler och möjligheter, som att sätta betyg på samlat betygsdokument, det får ju samma effekt:=)
Jag ska ringa de imorgon.
Så det är min Syo som har låst in matte e betyget? jag läste den kursen sist, men hade inte låst betyget då det skulle bli meritkompletering. Men är det inte sunt förnuft att att de tar 2350 p mvg, och 50 vg vid sidan av?
Är du orolig och har 22,5 plus 1,4 i direktkvoten?
På mitt slutbetyg så står det MVG på allt, på ett separat papper står det vg i matte E,
Men matte E betyget fick jag innan jag stängde så det är ingen kompletering.
Vad krävs för att komma in i gbg tror ni?
Jag ska meddela efter imorgon,
Så det är min Syo som har låst in matte e betyget? jag läste den kursen sist, men hade inte låst betyget då det skulle bli meritkompletering. Men är det inte sunt förnuft att att de tar 2350 p mvg, och 50 vg vid sidan av?
Är du orolig och har 22,5 plus 1,4 i direktkvoten?
På mitt slutbetyg så står det MVG på allt, på ett separat papper står det vg i matte E,
Men matte E betyget fick jag innan jag stängde så det är ingen kompletering.
Vad krävs för att komma in i gbg tror ni?
Jag ska meddela efter imorgon,
-
waterflash
Att du inte ringer förens idag onsdag låter ju rätt oseriöst, sen känns det som om du efterkonspirerat din version. Med det du nu skriver att du har Ma e på "eget papper" ger dig ju 22,50 i BI. Känns lite oseriöst att diskutera denna frågan med just dig. Lycka till hursomhelst:)
Hej blicande kollegor,
Jag mailade de ett väldigt artigt mail för en snart två veckor sen, när jag inte fick svar så trodde jag det berodde på att det var ett " prio 23334 case*" för de pga av att jag var ute och cyklade. Jag ringde en SYO som sade att de infört matte E som behörighet.
I denna förvirring skrev jag, till mitt favoritforum för att få klarhet, tack för era svar. Efter vidare kontakt med Studera via telefon, (vilket är ett verktyg att rekomendera i kontakt mede myndigheter) så framgick det att de gjort en miss. Nu är det åtgärdat och jag ligger på 22,5 (direktkvot) och 1,5 på HP.
Kommer man in på det här i GU? Hur går det för er?
Jag mailade de ett väldigt artigt mail för en snart två veckor sen, när jag inte fick svar så trodde jag det berodde på att det var ett " prio 23334 case*" för de pga av att jag var ute och cyklade. Jag ringde en SYO som sade att de infört matte E som behörighet.
I denna förvirring skrev jag, till mitt favoritforum för att få klarhet, tack för era svar. Efter vidare kontakt med Studera via telefon, (vilket är ett verktyg att rekomendera i kontakt mede myndigheter) så framgick det att de gjort en miss. Nu är det åtgärdat och jag ligger på 22,5 (direktkvot) och 1,5 på HP.
Hej, jag är i precis samma situation som dig med 22.5 + 1.5 i direktkvoten. Är väldigt osäker på om det räcker. Jag vill dock helst till Sthlm/Uppsala. Grattis till ditt 22.5 iallafall 
Grattis!Veckan skrev:Hej blicande kollegor,
Jag tror att 22,5+1,5 kommer att räcka i direktkvoten vid GU.
Följ gärna läkarstudent.se:s nyhetstips på Facebook! 
Nils, tror du man med säkerhet kan säga att man med 22.5+1.5 i direktgruppen kommer in någonstans i Sverige? Sorry om det är jobbigt att svara på såna här posts, men fan vad man nojar 
Personligen tror jag att 22.5 + 1.5 i BG1 gruppen räcker var du än söker, och detta med goda marginaler.