Reserv 1 BII Uppsala

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2024 års hösttermin.
cipher

Reserv 1 BII Uppsala

Inlägg av cipher »

Hej, jag blev reserv 1 i BII i uppsala där 16 blev antagna urval 1.

Är det kört?? Vill verkligen verkligen komma in i höst så detta är väldigt trist..

Var antagen i linkan men kommer tacka nej.
elsbra

Re: Reserv 1 BII Uppsala

Inlägg av elsbra »

Hej, även om det inte finns några garantier tycker jag det känns sannolikt att någon av dessa 16 tackar nej och du för en plats. Jag sökte också i BII och HT22 var jag efter första urvalet reserv 7. Efter andra urvalet hade jag klättrat till reserv 4. Kom inte in den terminen, däremot VT23 vid första urvalet. Om inte annat så kommer du nog inte ha några problem att komma in till våren. Jag håller tummarna för dig!! :tummeupp:
Gäst

Inlägg av Gäst »

elsbra skrev: 11 jul 2024, 18:03 Hej, även om det inte finns några garantier tycker jag det känns sannolikt att någon av dessa 16 tackar nej och du för en plats. Jag sökte också i BII och HT22 var jag efter första urvalet reserv 7. Efter andra urvalet hade jag klättrat till reserv 4. Kom inte in den terminen, däremot VT23 vid första urvalet. Om inte annat så kommer du nog inte ha några problem att komma in till våren. Jag håller tummarna för dig!! :tummeupp:
Tack för svar:)
Jaa har ju tänkt att det är sannolikt dock så har jag sett i t.ex KI på hösten 22 tror jag inte de tog in någon reserv alls? Och därför blev jag lite rädd.
Men som du säger så tror jag faktiskt det finns en stor chans. Suger bara att behöva vänta två veckor och vara oroad tills andra urvalet.
Var det också 16 som blev antagna ht22 där du sökte?
Mvh
elsbra

Inlägg av elsbra »

Ja förhoppningsvis är det nån som tackar nej! Om jag minns rätt var det 17 i BII vid första urvalet, som de sedan minskade till 16 inför andra. De gör väl lite som de vill men 16 känns ganska standard!
Nyckelpigan

Inlägg av Nyckelpigan »

Enligt antagningsstatistiken verkar Uppsala tagit in reserver alla terminer, och med relativt höga reservnummer.
Hoppas du kommer in!
ciper_

Inlägg av ciper_ »

elsbra skrev: 12 jul 2024, 00:24 Ja förhoppningsvis är det nån som tackar nej! Om jag minns rätt var det 17 i BII vid första urvalet, som de sedan minskade till 16 inför andra. De gör väl lite som de vill men 16 känns ganska standard!
Det minskade till 16 efter andra men 3 reserver kom in? Hur fungerar det tror du? Är så himla förvirrad...
Antar att det har något med överintag att göra?
cipher_

Inlägg av cipher_ »

Nyckelpigan skrev: 12 jul 2024, 01:17 Enligt antagningsstatistiken verkar Uppsala tagit in reserver alla terminer, och med relativt höga reservnummer.
Hoppas du kommer in!
Tackar för din hopp!!
Är det just BII de tar in höga reservnummer? Det är en av de minsta grupperna så det är därför jag är oroad. Vart har du fått den statistiken ifrån hur många reserver som har kommit in? Om det är på uhr vart står det om just reserver? Har försökt hitta det så länge..

Tack:)
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se

Inlägg av Nils »

cipher skrev: 11 jul 2024, 16:25 Hej, jag blev reserv 1 i BII i uppsala där 16 blev antagna urval 1.

Är det kört?? Vill verkligen verkligen komma in i höst så detta är väldigt trist..

Var antagen i linkan men kommer tacka nej.
Uppsala brukar alltid ta in någon BII-reserv i urval 2, så jag skulle säga att dina chanser ser rätt goda ut. :glad:
cipher_

Inlägg av cipher_ »

Nils skrev: 12 jul 2024, 23:38 Uppsala brukar alltid ta in någon BII-reserv i urval 2, så jag skulle säga att dina chanser ser rätt goda ut. :glad:
menar du generellt sätt eller efter andra urval?? för andra urväl är här och jag är fortfarande inte inne:( fortfarande 1a reserv och nu står det att 15 är antagna.
Blir verkligen så ledsen
Skriv svar