Stora reservtråden?

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2016 års vårtermin.
gaast

Stora reservtråden?

Inlägg av gaast »

INA, anledningen till att man gör överintag är att slippa ge antagningsbesked till folk nära inpå terminsstart, så att studenter får mer tid på sig innan att hitta bostad osv. Men om flera i HP-kvoten hoppar av så att de blir för få så kommer skolan säkert ringa fler HP-reserver, och på det sättet korrigera "felindelningen" som du nämnde i den mån det går.
INA

Stora reservtråden?

Inlägg av INA »

Men det jag menar är att om folk hoppar av så att urvalsgruppernas kvoter blir fel trots att det totala antalet studenter i klassen är korrekt (inga reservantagningar gjordes alltså) så har man fått en antagning där klassen har fått en felaktig kvotindelning.
Gäst

Stora reservtråden?

Inlägg av Gäst »

nej jag var inte reserv jag var antagen från urval 1. vet 2 personer som hoppat från örebro en var B1
gaast

Stora reservtråden?

Inlägg av gaast »

INA, skolan får inte "ta tillbaka" antagningsbesked, så har de tagit in "för många" och alla tackar ja så får de alla läsa. Sen så tror jag nog att det procentuellt (beroende på kvotens storlek) ungefär blir samma antal personer som tackar nej i de olika kvoterna. Eller det är mer logiskt och troligt på något sätt.
yay

Stora reservtråden?

Inlägg av yay »

GU ringde nån gång efter lunch idag, ska säga upp min plats i Örebro i morgon. Var reserv 27 i BI, 25 BI/HP, 15 BIEX, 14 BIEXH efter urval 2. :tur:
gaast

Stora reservtråden?

Inlägg av gaast »

Fick just mail från Linköping, reserv 8 är uppringd tills nu.
gaast

Stora reservtråden?

Inlägg av gaast »

I BIEX, kan tilläggas
Gäst

Stora reservtråden?

Inlägg av Gäst »

Har några BII blivit uppringda?
Gäst

Stora reservtråden?

Inlägg av Gäst »

Vet någon något om Lund ?
gaast

Stora reservtråden?

Inlägg av gaast »

Blev uppringd i BIEX Örebro, var reserv 6. Tackade ja!
Låst