Reserv BIEX Göteborg

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2016 års vårtermin.
Gal

Reserv BIEX Göteborg

Inlägg av Gal »

Jag har reservplats 30 i Gbg (BIEX) resp. 31 (BIEXHP) hur ser mina chanser ut?
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se

Reserv BIEX Göteborg

Inlägg av Nils »

Hej Gal,
Jag skulle gissa att dina chanser är goda men det går att säga säkrare efter urval 2.
Gal

Reserv BIEX Göteborg

Inlägg av Gal »

Hur kan det ens gå ihop sig att jag är reservplats 30 nu i vår när det sänktes till 21.56, när det förra våren vid första var 21.72, och att reserv 22 kom in i andra med 21.35?
Gal

Reserv BIEX Göteborg

Inlägg av Gal »

Glömde säga att jag har 21.40
Gal

Reserv BIEX Göteborg

Inlägg av Gal »

Hur tror du att detta hänger ihop Nils? Och hur ser mina chanser ut?
(Är även reserv 50 i BI)
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se

Reserv BIEX Göteborg

Inlägg av Nils »

Sedan förra våren har ännu en kull av BIEX-betyg producerats. Det finns alltså fler med 21-någonting nu än vad som var fallet inför förra vårterminen.

Du bör ha rätt goda chanser som #50 i BI-kvoten i Göteborg; den har en tendens att nå extrema reservnummer, särskilt i reservintaget (#153 i senaste höstantagningen).
seg

Reserv BIEX Göteborg

Inlägg av seg »

Hej!

Har reservplats på 55 i BIEX, 54 i BIEXH, 106 BI, 104 BIH, hur ser mina chanser ut?

Jättetacksam för svar!!
kollen

Reserv BIEX Göteborg

Inlägg av kollen »

I reservintaget kommer du in. Jag skulle tro anledningen att det blir höga nummer i reservintaget är att alla som vill ha plats har kommit in någonstans, och är nöjda med det, i denna nivå av poäng där spannet ligger för GBGs reservintag!
Hoppas

Reserv BIEX Göteborg

Inlägg av Hoppas »

har reserv nr 16 i B1ex och hoppas verkligen att jag kommer in för jag har lyckats få en jättebra bostad där! Men det låter ju rätt positivt för min del! Så jobbigt att inte veta, längtar mer till den 28:de än den 24:de nästan ;)

Men oavsett har ju alla vi kommit in på läkarprogrammet och det är ju verkligen en himla bra julklapp!
j_medlakardrommen

Reserv BIEX Göteborg

Inlägg av j_medlakardrommen »

Hej!
Jag har nu grubblat om och om på statistiken och får fortfarande ingen jättebra klarhet tyvärr. Jag står som reservnummer 6 i BIEXH och #8 i BIEX i göteborg nu efter U2 och enligt tex VT15 Gy11 så tolkar jag tabellen som att 25 st reserver blev uppringda från urval 1 och bara 2 st efter U2.
Att förstå mer hade inte varit fel men min stora fråga som många andra är ju hur mina chanser ser ut(tycker ej att det ser jättebra ut om jag nu har tolkat detta rätt)
Betyg 21,35
HP 1,4 (med hp-urskiljning?)

Tack på förhand
Jakob
Låst