Bytte från ki till uppsala men det var inget fel på utbildningen, utan det var för att jag ville bo i en studentstad. Ja stockholm är det dyrare än i uppsala. T.ex kostar maten i Solna 78 kr för en portion. I uppsala är det 63 och du kan äta hur mycket som helst haha bostad är också väldigt dyrt i stockholm och betydligt billigare i uppsala om du har stått i kö (man behöver inte stå jämförelsevist länge). Utbildningen i uppsala är verkligen i toppklass, men det var även KI's. Lite fler fester i uppsala också. Dock är ju stockholm betydligt större så det finns massor att hitta på! Men man kan också alltid åka tåg i en timme från uppsala

för en person med familj i stockholm som kan hjälpa med mat/boende skulle jag rekommendera stcklm,
Men för studenter som oss är uppsala definitivt ett bättre allternativ när det gäller bostad, mat (ekonomi), fester och studentliv i helhet. Utbilningen är som jag sa helt utmärkt och troligen nära din bostad (väääldigt svårt att få bostad nära KI, o då är det inte studentlägenhet vi pratar om så räkna med dubbla hyran jämfört med uppsala).
Hmm men en bra sak med KI är att man kan plugga i huddinges bibliotek när man tröttnar på campus solna haha, det är mysigare där.
Jaja lycka till med valet så hoppas jag att vi träffas i uppsala, studenternas stad och sveriges äldsta universitet
Skriv här efter urvalet om du bestämde dig för att behålla uppsalaplatsen så kan jag guida dig runt i uppsala ngn gång o ge massor av tips o trix:)