Någon reserv som blivit inringd nu?

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2013 års hösttermin.
Sandy

Re: Någon reserv som blivit inringd nu?

Inlägg av Sandy »

Jag ska börja imorgon i örebro och vet inte om jag ska köpa pendlarkort nu eller ska vänta. Jag är reserv i ki och hoppas fortfarande att bli uppringd. Tycker ni att jag ska köpa pendlarkort eller vänta en vecka till?
Skallfraktur

Inlägg av Skallfraktur »

Beror på vilket reservnummer du har.
Sandy

Inlägg av Sandy »

Beror på vilket reservnummer du har.
Reserv 3 i B1 gruppen
Skallfraktur

Inlägg av Skallfraktur »

Sandy skrev: Reserv 3 i B1 gruppen
Enligt antagningsstatistiken från HT12 så kom reserv #2 in i BI-kvoten. Vet inte exakt hur länge KI håller på med reservintagning men har för mig att det är 2 veckor f.o.m. terminsstart. Själv tänker jag (som också ligger på gränsen) att om jag blir antagen så händer det inte innan mitten av september, så du får avgöra själv hur du tänker där.
Dr Ogba

Inlägg av Dr Ogba »

Hur länge håller reservantagningen till?
Flipp

Inlägg av Flipp »

Dr Ogba skrev:Hur länge håller reservantagningen till?
Enligt vad jag har hört håller de flesta lärosätena på två veckor in på terminen.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Varför har man inte hört något om reservintagningen på KI ännu :censur:
Magnus

Inlägg av Magnus »

Håller med dig gäst, riktigt dålig stil ^^

Att de skulle börjat redan i torsdags tror jag inte ett j-vla dugg på. Okej att jag på åttondeplatsen inte hört någonting, men killen på fjärdeplatsen borde lugnt blivit inringd. Det är inte som om dom har ngn större arbetsbörda heller. Kollade upp det, brukar bara vara 1-2 reserver de kallar in i alla grupper utom just HP-kvoten.

Kan se två förklaringar till KI:s tröghet.

1. Ingen, eller högst 1-2 pers har tackat nej till sina platser, i motsats till 15-25 personer de senaste fem åren.

2. KI:s antagningsavdelning börjar inte jobba förrän efter upprop.

Jag röstar 2.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Tror definitivt som du. Filipp nämnde innan att dom skulle börja ringa in den 28e elr 29e or so. Verkar som att det inte stämde, annars hade vi definitivt hört något. Varför man skulle vänta till terminsstart med att börja ringa in reserv förstår jag dock inte. Känns extremt dumt att ge reserverna sådan tidspress, för det finns ju definitivt de som redan har tackat nej till sin plats. Det är väl egentligen bara positivt för mig som kommer från sthlm, då det kanske finns de från andra ställen i landet som inte har möjlighet att tacka ja såhär sent.
Magnus

Inlägg av Magnus »

Mjo, du har tur som bor i Stockholm :)

Själv kommer jag upp med nattåget, trodde man skulle fått svar tills dess ^^

Jaja får väl se till att öda tid på ngnting. Krogrunda? Sightseeing? Tur på malmskillnadskatan?

Hur lång tid har man på sig egentligen, hur fort blir man inringd? :D
Låst