Någon reserv som blivit inringd nu?

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2013 års hösttermin.
Magnus

Re: Någon reserv som blivit inringd nu?

Inlägg av Magnus »

Har din hört av sig till dig Flipp? :)
Magnus

Inlägg av Magnus »

Har bokat biljetter fram och tillbaks, hittat stans billigaste vandrarhem och fixat intervju hos hippiekollektivet Gullvivan ang. boende.

Jag har planerat :D

Fast jag hoppas på KI nu då mitt förstahandsval failade, där var jag också "i princip garanterad en plats" :P
Gäst

Inlägg av Gäst »

Vad var ditt förstaval?
Magnus

Inlägg av Magnus »

Ville vänta en termin och läsa grundkursen i kemi vid Lunds Universitet.

Mest för att jag inte kunnat fixa vettig bostad i tid.

Dels är hyran på mitt studentställe i Lund jävligt låg, (2700 kr typ), dels skulle ködagarna på tempus få ticka på i ett halvår, och dels skulle jag vilja ha den kursen, i.o.m jag skulle vilja nischa in mig lite mer på biomedicindelen.

Fast nu verkar det ha blivit ngn statistisk anomaly, kursen var fulltecknad för flera gången på typ flera decennier ^^

Fick sticka upp till Stockholm i typ förrgår och idka maniska förberedelser inför höstterminen :P
AMB

Inlägg av AMB »

"Fast nu verkar det ha blivit ngn statistisk anomaly, kursen var fulltecknad för flera gången på typ flera decennier ^^"

Ang. kemi i Lund, jag läser den som en del av Biomedicinprogrammet och de kom ett mail häromdagen att folk snabbt skulle höra av sig om de ville avstå platsen, så de lär nog röra på sig där me.. ;)
Magnus

Inlägg av Magnus »

Pratade med studievägledaren, hon hade skitmånga reserver och det såg tydligen mörkt ut :P

Sen vill jag inte riktigt saka en 70%-ig plats på läkarprogrammet för en kanske 30%-ig plats på grundkursen i kemi :/

Finns i Stockholm också juh, även om lärarna nog är bättre i Lund :)
Magnus

Inlägg av Magnus »

Right, klockan är 17:08 och KI har ännu inte hört av sig. Antagningstjejen håller sannolikt helg nu, och kommer väl inte återuppta arbetet förrän på måndag :/
Flipp

Inlägg av Flipp »

Magnus skrev:Har din hört av sig till dig Flipp? :)
Nope, inget samtal hit ännu... :-\
Så jag kommer att åka till Uppsala på måndag (jag vill ju inte stå utan någon plats alls!) men kommer vara beredd på att kasta mig på tåget till KI så fort de ringer :-P
Gäst

Inlägg av Gäst »

tackade nej till plats i umeå idag och blev uppringd som 19 reserv i BII.
Magnus

Inlägg av Magnus »

tackade nej till plats i umeå idag och blev uppringd som 19 reserv i BII.
Shit, dom jobbar alltså helg också? I Umeå iaf? :D
Låst