Vi som söker in VT 13

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2013 års vårtermin.
Martion

Re: Vi som söker in VT 13

Inlägg av Martion »

Vad tror Nils om antagning till LU för mig som söker i BI med 22,1/1,3?
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se

Inlägg av Nils »

Martion skrev:Vad tror Nils om antagning till LU för mig som söker i BI med 22,1/1,3?
Jag tror att du kommer att le imorgon. :)
LUVT13

Inlägg av LUVT13 »

Hur ser oddsen ut för Lund nu till våren med ett hp på 1.80?
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se

Inlägg av Nils »

LUVT13 skrev:Hur ser oddsen ut för Lund nu till våren med ett hp på 1.80?
Skulle gissa att de är något bättre än förra vårterminen. :)
http://läkarstudent.se/antagning.html#hp
Gäst

Inlägg av Gäst »

Nu när man kan få 1,65/1,75 tror ni chanserna ser bättre eller sämre ut för 1,7:or nu i vår jämfört med förra våren? :)
Dr portalen

Inlägg av Dr portalen »

Gäst skrev:Nu när man kan få 1,65/1,75 tror ni chanserna ser bättre eller sämre ut för 1,7:or nu i vår jämfört med förra våren? :)
Borde det inte bli lite bättre då man inte kommer tävla i samma "nivå" som de med 1,65. Tidigare avrundade man till 1,7 och de tävlade i samma "nivå".

Sedan har väl antalet läkarplatser ökat något sedan förra VT12, så det borde bli lite bättre.

Söker också med 1,7 och hoppas på Uppsala, även om den chansen är liten.
Mace

Inlägg av Mace »

Söker som sagt med 22,5 och 1,5 i hp i BII och siktar på Lund. Börjar bli smått nervös över att det kanske inte räcker till alls... :nej: Har jag en bra chans eller? Någon som vågar kommentera?
Gäst

Inlägg av Gäst »

Hur väl överensstämmer T1 i Umeå och T1 i Lund, någon aning ifall man skulle behöva läsa om mycket?
Gäst

Inlägg av Gäst »

Okej va bra, låter som att mycket talar för det så hoppas det blir lättare för 1,7:or. Jag har också sökt in dit och även till Lund, även om det är som du säger liten chans hoppas jag det går bra. Hoppas du kommer in i Uppsala! :)
Passion

Inlägg av Passion »

Applåder till Nils som verkligen tar sin tid att besvara frågor när svaren redan finns på sidan för den som tar sig tid att hitta dom.. jag skulle definitivt ha blivit lite smått irriterad om jag fick sådana frågor. Alla frågor om hur oddsen ser ut baserar Nils på siffror och information som redan finns på sidan så jag tycker faktiskt att de flesta skulle klara sig genom att kolla upp den information. Sen förstår jag att det kan vara skönt att höra det från Nils också..
Låst