& tack för allt alla. Om inte gud är med mig i Umeå till hösten så blir det väl matematik E till hösten då ... Nä nu orkar jag inte deppa mera..
Behörighet
-
Lisa
Re: Behörighet
Lycka till, jag ska hålla
för dig !
& tack för allt alla. Om inte gud är med mig i Umeå till hösten så blir det väl matematik E till hösten då ... Nä nu orkar jag inte deppa mera..
Har du inte sökt till Umeås särskilda urval?
Om inte, gör det inför nästa termin.
Många universitet har detta, i olika former.
Om inte, gör det inför nästa termin.
Många universitet har detta, i olika former.
-
Mustafa Al-Attar
- Kontakt:
Tack det sammaLisa skrev:Lycka till, jag ska hållaför dig !
Lycka till
Mustafa Al-Attar
-
Mustafa Al-Attar
- Kontakt:
Jag har ringt VHS nyss och de sa att Matte E skulle inte sänka mitt betyg. Om jag hade läst ett basår då skulle det sänka mitt betyg
Detta innebär att de har säkert täknat fel när det Lisas fall
Detta innebär att de har säkert täknat fel när det Lisas fall
Mustafa Al-Attar
Grattis, men lisa har läst på basår.
-
Mustafa Al-Attar
- Kontakt:
-
Gäst
Vad ska ma e inte sänka mig?
Har ett matte e betyg från basår inlagt liksom ett från KOMVUX.
Ska be dom ta bort matte e från basår. Hjälper det?
Har ett matte e betyg från basår inlagt liksom ett från KOMVUX.
Ska be dom ta bort matte e från basår. Hjälper det?
@Lisa
Nej, det gör ingen skillnad. Du kan inte jämföra ditt och Nabsters fall då han har utökade kurser som han redovisar på ett samlat betygsdokument som är daterat samma datum som hans slutbetyg. Men det gäller som sagt inte dig, då du har ett slutbetyg från gymnasiet? Och har läst ma e på Komvux?
Ma E på basåret har absolut ingenn betydelse för någonting, den ger behörighet men inte meritpoäng.
I ditt fall är det bara att läsa upp Ma E betyget till MVG, eller läsa ett modernt språk.
Nej, det gör ingen skillnad. Du kan inte jämföra ditt och Nabsters fall då han har utökade kurser som han redovisar på ett samlat betygsdokument som är daterat samma datum som hans slutbetyg. Men det gäller som sagt inte dig, då du har ett slutbetyg från gymnasiet? Och har läst ma e på Komvux?
Ma E på basåret har absolut ingenn betydelse för någonting, den ger behörighet men inte meritpoäng.
I ditt fall är det bara att läsa upp Ma E betyget till MVG, eller läsa ett modernt språk.
-
Lisa
Grattis till Nabster
Jag får 22,3 eftersom jag läst ma E på komvux & resterande ma kurser på basår. Tydligen så räknas komvux högre än basår & därför påverkar detta mitt snitt... Helt galet, men tyvärr sanningen !
Jag får 22,3 eftersom jag läst ma E på komvux & resterande ma kurser på basår. Tydligen så räknas komvux högre än basår & därför påverkar detta mitt snitt... Helt galet, men tyvärr sanningen !
-
Mustafa Al-Attar
- Kontakt:
Tack så mycket Lisa. Jag vill bara säga att jag tror inte att Komvux räknas högre än basår. Anledning till att Matte E sänker är basår ger inte behörighet till Matte D eller rättare sagt i basår ■Matematik (ger behörighet motsvarande matematik E) detta innebär att du har inte Matematik D vilket gör att Matte E räknas i det fallet för båda behörighet och meritpoängLisa skrev:Grattis till Nabster![]()
Mustafa Al-Attar