Har skickat denna frågan till studera.nu, dock ej formulerad likadant och verkar som att de kan ha missuppfattat frågan när de svarade. Därför vänder jag mig till er här på forumet som verkar vara experter inom området
Ska söka läkarlinjen HT11, saknar dock biologi B samt kemi B från gymnasiet. Har läst dessa ämnen på hermods nu och klarat dem. Ej fått hem betygen än dock.
Min fråga är, räknas detta som kompletteringar och där med gäller samma regler som för alla kompletteringar gällande ansökan? Alltså har jag längre tid på mig än 15:e april att få in dem till antagningen i Strömsund (som är dit man ska skicka kompletteringar enligt studera.nu)?
Två frågor till, vill ju vara säker på att man inte gör något fel så man missar en hel termin
Är mina gymnasiebetyg (född 83) kvar i någon databas så jag ej behöver skicka in dem också för att styrka mina betyg?
Och samma sak med högskoleprovet, jag kan se mitt resultat på studera.nu så antar att jag inte behöver skicka det någonstans?
Kanske lätta och dumma frågor, men bättre att vara säker än osäker
Tack på förhand och för en strålande hemsida, hjälpt mig och fler jag känner oerhört mycket!