BI 21,30 UU - kommer det räcka?

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2020 års vårtermin.
Gast

Inlägg av Gast »

Man se på antagning.se hur många som har antagits i U2 de senaste gångerna.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Det man får komma ihåg bara är att det antal antagna som står under urval 2 på UHR:s statistik är det totala antalet antagna som antagits i den urvalsgruppen efter urval två, det vill säga att det är antal antagna från urval 1 + antal antagna från urval 2.
Användarvisningsbild
Matts

Inlägg av Matts »

Gäst skrev:Det man får komma ihåg bara är att det antal antagna som står under urval 2 på UHR:s statistik är det totala antalet antagna som antagits i den urvalsgruppen efter urval två, det vill säga att det är antal antagna från urval 1 + antal antagna från urval 2.
Din kommentar lite tydligare för att det inte ska bli några missförstånd:
Antalet antagna i urval 2 = antalet antagna i urval 1 som tackat ja + antalet reserver från urval 1 som blivit antagna i urval 2.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Hur ser man bara antalet reserver från urval 1? Dvs inte totalen (som urval 1 + reserver från urval 1)
Användarvisningsbild
Matts

Inlägg av Matts »

Gäst skrev:Hur ser man bara antalet reserver från urval 1? Dvs inte totalen (som urval 1 + reserver från urval 1)
Då måste du kontakta uhr. Men det är inte lätt, för uhr själv vet ibland inte vad siffrorna på deras statistiksida betyder. Jag har haft många mejlkonversationer där jag fått förklara vad som finns på deras statistiksida och vad jag vill få fram. Dessutom går det inte heller att svara på deras mejl, utan man måste mejla på nytt varje gång och förklara vad man menar och vad dom svarade i förra mejlet.

Då kanske man tänker att det är lättare att chatta med dem? Nej, chattoperatörerna vet ännu mindre och förklarar man vad statistiken betyder så säger de "Ja just det, så är det. Du mejla våra handläggare istället, då jag inte har tillgång till svaret.".

Så mejla gärna, men du kommer att slita i ditt hår innan det är klart.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Det bästa sättet för att få reda på antalet antagna reserver verkar vara att ringa och prata med studievägledaren på det aktuella universitetet.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Okej, då är det inte så enkelt som jag trodde. Tack för svaret
Gast

Inlägg av Gast »

Vad spelar det för roll? Vilka meriter söker du på. Någon kan säkert ge dig en bra prognos!
Gäst

Inlägg av Gäst »

Har också 21,30 i merit och söker till Uppsala. Oroar mig över att det är 74 personer fler än föregående vårtermin som sökt. Får helt enkelt infinna mig i att jag inte kan göra mer och får vänta till att antagningsbeskedet kommer
Gast

Inlägg av Gast »

För BI kommer nog gränserna gå upp lite jämfört med vt19 intaget. Uppsala kommer nog att hamna runt 21.25-21,3 vid U2 vt20.
Låst