Antagning PIL-08

PIL vid KI, AU vid UmU, tidigare arbetserfarenhet, tidigare doktorering, et cetera.
julls
Inlägg: 25
Blev medlem: 08 maj 2008, 21:17

Re: Antagning PIL-08

Inlägg av julls »

Så 55 betyder 5,5 eller?? :?

Tack butchok!
Jag var lite nervös tillsist eftersom jag ännu inte fått svar från Mariana (har visat sig i efterhand att hon har semester till måndag) så jag ringde till Ywonne (http://ki.se/ki/jsp/polopoly.jsp?a=2729&d=679&l=sv) och frågade. Hon var förvånad och sa att de inte fick lämna ut nån info enligt nya bestämmelser... så jag undrar hur i allsin dar ni kunnat få reda på nåt av Mariana :?
butchok
Inlägg: 8
Blev medlem: 19 maj 2008, 08:21

Re: Antagning PIL-08

Inlägg av butchok »

julls skrev:Så 55 betyder 5,5 eller?? :?

Tack butchok!
Jag var lite nervös tillsist eftersom jag ännu inte fått svar från Mariana (har visat sig i efterhand att hon har semester till måndag) så jag ringde till Ywonne (http://ki.se/ki/jsp/polopoly.jsp?a=2729&d=679&l=sv) och frågade. Hon var förvånad och sa att de inte fick lämna ut nån info enligt nya bestämmelser... så jag undrar hur i allsin dar ni kunnat få reda på nåt av Mariana :?
Ja, 5,5. Jag trodde att det som de hade ändrat för denna termin var att de inte längre skulle lägga upp namnen på personerna som har föreslagits för antagning på webbsidan samt att man inte skulle få ett brev från KI före antagningsbeskdet från VHS. Däremot har du väl rätt att få veta vad du har fått för intervjupoäng.
julls
Inlägg: 25
Blev medlem: 08 maj 2008, 21:17

Re: Antagning PIL-08

Inlägg av julls »

butchok skrev: Ja, 5,5. Jag trodde att det som de hade ändrat för denna termin var att de inte längre skulle lägga upp namnen på personerna som har föreslagits för antagning på webbsidan samt att man inte skulle få ett brev från KI före antagningsbeskdet från VHS. Däremot har du väl rätt att få veta vad du har fått för intervjupoäng.
Ja, då har jag förstått saken rätt, kanske förstod inte kvinnan jag pratade med att jag ville ha reda på min intervjupoäng, men jag tycker att jag var tydlig. Tssss. Butchok (vad nice att du svarade snabbt), hur vet du att 55 motsvarar 5,5, det är nog logiskt men varför skriver de bara inte 5,5 på studera... Btw, grattis, jag har 5,5 i såna fall också :)
butchok
Inlägg: 8
Blev medlem: 19 maj 2008, 08:21

Re: Antagning PIL-08

Inlägg av butchok »

julls skrev:Ja, då har jag förstått saken rätt, kanske förstod inte kvinnan jag pratade med att jag ville ha reda på min intervjupoäng, men jag tycker att jag var tydlig. Tssss. Butchok (vad nice att du svarade snabbt), hur vet du att 55 motsvarar 5,5, det är nog logiskt men varför skriver de bara inte 5,5 på studera... Btw, grattis, jag har 5,5 i såna fall också :)
Grattis!

Jag fick själv 3,5 och på studera.nu står det 35. Hoppas att komma in genom HP-kvoten men jag får leva i ovisshet ett tag till. Det är inte heller så kul för självförtroendet att det verkar som jag är den enda som fick lägre än 5 (i alla fäll när man läser här och på hpguiden), men men...
Camilla_S
Inlägg: 21
Blev medlem: 02 maj 2008, 16:13

Re: Antagning PIL-08

Inlägg av Camilla_S »

julls skrev:Ja, då har jag förstått saken rätt, kanske förstod inte kvinnan jag pratade med att jag ville ha reda på min intervjupoäng, men jag tycker att jag var tydlig. Tssss. Butchok (vad nice att du svarade snabbt), hur vet du att 55 motsvarar 5,5, det är nog logiskt men varför skriver de bara inte 5,5 på studera... Btw, grattis, jag har 5,5 i såna fall också :)
Grattis Julls! Hur ska du göra då? Med tanke på att du är i stort sett garanterad plats i linköping och nu även KI. Vilket har du prioriterat högst?
Tilda6
Inlägg: 8
Blev medlem: 06 maj 2008, 18:44

Re: Antagning PIL-08

Inlägg av Tilda6 »

Jag kan inte hitta resultatet för intervjun någonstans på min anmälan :S Jag vet redan vad jag fick för poäng men jag kan inte hitta det någonstans på studera.nu

Kan någon beskriva exakt vart det bör stå någonstans?
butchok
Inlägg: 8
Blev medlem: 19 maj 2008, 08:21

Re: Antagning PIL-08

Inlägg av butchok »

Tilda6 skrev:Jag kan inte hitta resultatet för intervjun någonstans på min anmälan :S Jag vet redan vad jag fick för poäng men jag kan inte hitta det någonstans på studera.nu

Kan någon beskriva exakt vart det bör stå någonstans?
Gå in på "Din anmälan" och välj "HT2008". Om du tittar på rutan för KI ska PIL stå i tredje raden under rubriken "UG". Fast de kanske inte har hunnit lägga upp det för alla sökande.
julls
Inlägg: 25
Blev medlem: 08 maj 2008, 21:17

Re: Antagning PIL-08

Inlägg av julls »

Camilla_S skrev: Grattis Julls! Hur ska du göra då? Med tanke på att du är i stort sett garanterad plats i linköping och nu även KI. Vilket har du prioriterat högst?
Jag har prioriterat Lkpg först och sen KI, och jag har nu ingen aning alls om vad jag ska göra :roll: Det är nästan så att jag hoppades lite på att det skulle gå dåligt på intervjuerna, bara för att slippa välja.
Och visst är det lite löjligt att klaga på att jag inte vet om jag ska välja läkarprogrammet eller läkarprogrammet, liksom... Linköping har en riktigt bra utbildning, plus att jag bor här och kommer ha ett extrajobb till hösten (balettlärare för småbarn) om jag stannar. Men KI har sina forskningsmöjligheter. Jag skulle verkligen kunna tänka mig att i framtiden jobba deltid kliniskt och deltid med forskning, men helt ärligt sagt så har jag ingen större aning om mina möjligheter i Linköping. En tanke jag fick typ igår är att jag borde satsa på utbildningen i Lkpg och eventuellt flytta till Stockholm senare...? Äh, jag är ganska förvirrad för stunden.
justcallmegus
Inlägg: 3
Blev medlem: 18 maj 2008, 22:51

Re: Antagning PIL-08

Inlägg av justcallmegus »

Hittade den här tråden när jag kom hem från jobbet i fredags och blev väldigt nervös i och med att jag inte trodde att gränsen skulle ligga så högt (jag sov väldigt dåligt den natten), men nu när jag läste att man kunde se resultatet på nätet loggade jag in på studera.nu, och såg att jag fick 55 på PIL!!!

Så j*vla glad!

Fast jag vågar inte riktigt fira förrän jag får antagningsbeskedet om ett par veckor...
Jag är grymt lättad nu iaf! Grattis till alla er som det gick bra för, och så håller jag tummarna för er som ligger på gränsen.
allegro
Inlägg: 36
Blev medlem: 06 maj 2008, 22:32

Re: Antagning PIL-08

Inlägg av allegro »

Jag tror du kommer ha rimliga möjligheter att bedriva forskning även om du tar ut din examen från LiU. Du kan kanske doktorera på KI senare. Men visst... KI har ju störst budget, så är man väldigt inriktad på att forska och villig att offra mycket så kanske KI är en bra idé. KI har ju fina utbyten också.

Jag hoppas känner mig också lite sugen på att forska men har ändå inga planer på KI. Grundutbildningens kvalitet, situationen under klindelen (är ok på LiU tror jag) men inte minst det studiesociala lockar mig.
Skriv svar