PIL poäng uppe?

PIL vid KI, AU vid UmU, tidigare arbetserfarenhet, tidigare doktorering, et cetera.
LinneaBee
Inlägg: 28
Blev medlem: 15 okt 2008, 22:40
Kontakt:

PIL poäng uppe?

Inlägg av LinneaBee »

Verkar stå på studera.nu? Någon som ved vad som krävs?
Nillllllsssssss? :oops:
nzqrc
Inlägg: 38
Blev medlem: 06 aug 2008, 23:39

Re: PIL poäng uppe?

Inlägg av nzqrc »

Jag ska komplettera mina betyg, så jag står som obehörig nu, men igår stod det "under behandling", så poängen finns väl där, men jag får inte se den! Sjukt irriterande.

Tidigare har 4,5 räckt vad jag vet. Det är dock inte säkert om man har det. Har man 5,0 finns det en chans att man inte kommer in, och har man 5,5 är man typ säker, om inte trenden har ändrats.
LinneaBee
Inlägg: 28
Blev medlem: 15 okt 2008, 22:40
Kontakt:

Re: PIL poäng uppe?

Inlägg av LinneaBee »

Oj va frustrerande! Nej jag ser min 55a klart och tydligt men vågar knappt tro att det är sant. Känns som det skulle kunna vara något helt annat eller typ ett skrivfel än så länge..

Lycka till!!!
nzqrc
Inlägg: 38
Blev medlem: 06 aug 2008, 23:39

Re: PIL poäng uppe?

Inlägg av nzqrc »

Jag tror du är inne. Du har 5,5, och det har ALLTID räckt... Grattis!
Saltlakrits
Inlägg: 17
Blev medlem: 17 sep 2008, 21:49

Re: PIL poäng uppe?

Inlägg av Saltlakrits »

Fått 55, garanterad..?
LinneaBee
Inlägg: 28
Blev medlem: 15 okt 2008, 22:40
Kontakt:

Re: PIL poäng uppe?

Inlägg av LinneaBee »

Låter som du blir en klasskompis saltlakrits!! (Eller jag hoppas det för båda våras skull!)

Tack nzrq!
fluddyflea
Inlägg: 15
Blev medlem: 29 okt 2008, 10:41

Re: PIL poäng uppe?

Inlägg av fluddyflea »

45 för mig. vad kan chanserna vara då? Jag menar de kanske är skitmånga som får 4.5 och det blir fetelottning med typ 20% chans. men man ska väl inte klaga =o.... aja.

lite bajs att jag kände mig i dålig form men vad fan, jag fick en jättedålig reservplats sist så det känns rätt gott ändå!!

grattis till 55!

nzrq: hur kan det inte vara säkert med 50 om gränsen alltid gått vid 45? eller du menar kanske helt enkelt att den kan höjas?
LinneaBee
Inlägg: 28
Blev medlem: 15 okt 2008, 22:40
Kontakt:

Re: PIL poäng uppe?

Inlägg av LinneaBee »

NIls!!! input please?
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4716
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

Re: PIL poäng uppe?

Inlägg av Nils »

Jag vet faktiskt inte säkert hur stor andel av 4,5:orna som blir antagen... chansen bör dock vara hyfsad, troligen bra.

På grund av poängsättningens tidigare historia (4,5 brukade användas mera som "godkänd och blir antagen" än en poäng på en skala) skulle jag gissa att de flesta med 4,5 blir antagna, fast det är inte något som jag kan garantera.
fluddyflea
Inlägg: 15
Blev medlem: 29 okt 2008, 10:41

Re: PIL poäng uppe?

Inlägg av fluddyflea »

Well på grund av dina vidlyftiga kunskaper tar jag din gissning som ett löfte vare sig du vill eller inte. Det är liksom en del av ditt jobb om du gett dig in i att driva en sådan här sida! ;)

Intressant det du säger... men om jag inte minns fel så var det till och med ett fåtal med 5.0 som inte blev antagna i _första_ urvalet i den senaste omgången. stämmer det (den som vet)? Jag kan tänka mig att det i så fall har att göra med att minskat antal PIL-platser. Om det stämmer bör det nästan innebära inte alls så många med 4.5 kom in senast (efter urval 2 och reservantagning) :(
Skriv svar