umeå vt09

PIL vid KI, AU vid UmU, tidigare arbetserfarenhet, tidigare doktorering, et cetera.
Användarvisningsbild
judithstar
Inlägg: 79
Blev medlem: 09 okt 2008, 22:45

umeå vt09

Inlägg av judithstar »

nu är jag också kallad till intervju i umeå! :mrgreen:
ska försöka skriva levnadsbeskrivning idag för den ska vara inne senast imorn....
empezar
Inlägg: 666
Blev medlem: 20 apr 2008, 15:21

Re: umeå vt09

Inlägg av empezar »

Nu kanske det inte är samma deadline för personbeskrivningen för alla, men min skulle vara inne senast vid tolvslaget den 22:a, dvs senast i dag.
Fd läkarstudent (termin 7 Uppsala)
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4717
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

Re: umeå vt09

Inlägg av Nils »

judithstar skrev:nu är jag också kallad till intervju i umeå! :mrgreen:
ska försöka skriva levnadsbeskrivning idag för den ska vara inne senast imorn....
Grattis och lycka till! :D
Användarvisningsbild
judithstar
Inlägg: 79
Blev medlem: 09 okt 2008, 22:45

Re: umeå vt09

Inlägg av judithstar »

empezar skrev:Nu kanske det inte är samma deadline för personbeskrivningen för alla, men min skulle vara inne senast vid tolvslaget den 22:a, dvs senast i dag.
i mitt mail står det 12 imorn(söndag)(jag fick det ju idag)
men jag kommer nog skicka in det ikväll iaf... ska göra lite annat imorn...
empezar
Inlägg: 666
Blev medlem: 20 apr 2008, 15:21

Re: umeå vt09

Inlägg av empezar »

Wow, kort varsel.
Fd läkarstudent (termin 7 Uppsala)
Användarvisningsbild
judithstar
Inlägg: 79
Blev medlem: 09 okt 2008, 22:45

Re: umeå vt09

Inlägg av judithstar »

empezar skrev:Wow, kort varsel.
jo... fast jag pratade med henne i fredags, då förvarnade hon mig att jag kanske skulle bli kallad och att jag skulle fundera över min levnadsbeskrivning....

jag skrev en kladd hemma innan PIL som kom väl till hands...
:)
empezar
Inlägg: 666
Blev medlem: 20 apr 2008, 15:21

Re: umeå vt09

Inlägg av empezar »

Det skumma tycker jag är att du blev kallad med två(?) dagars varsel trots att du hamnade i intervall 1? I och för sig kanske det var en himla massa människor som blev kallade med kort varsel (dvs 30+), så det kanske inte är så konstigt ändå.
Fd läkarstudent (termin 7 Uppsala)
Användarvisningsbild
judithstar
Inlägg: 79
Blev medlem: 09 okt 2008, 22:45

Re: umeå vt09

Inlägg av judithstar »

empezar skrev:Det skumma tycker jag är att du blev kallad med två(?) dagars varsel trots att du hamnade i intervall 1? I och för sig kanske det var en himla massa människor som blev kallade med kort varsel (dvs 30+), så det kanske inte är så konstigt ändå.
jag tycker också det... speciellt som jag hade en konversation med ingegerd om att stryka mitt prio-1(som jag inte kommer att göra) för att ligga bättre till inför intervjuerna... är kanske många som inte tänkte komma...
empezar
Inlägg: 666
Blev medlem: 20 apr 2008, 15:21

Re: umeå vt09

Inlägg av empezar »

Det ska bli intressant (för mig) att se hur det kommer se ut nästa höst. Om 1,9 prio 2 kallas till intervjuer så kanske jag, med 2,0 prio 1 (2,1 med 4 mvg) har en chans att klara mig utan att få 1,5 med det nya systemet. Vore kul att få höra lite spekulationer från Nils hur han tror det kommer se ut.
Fd läkarstudent (termin 7 Uppsala)
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4717
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

Re: umeå vt09

Inlägg av Nils »

empezar skrev:Det ska bli intressant (för mig) att se hur det kommer se ut nästa höst. Om 1,9 prio 2 kallas till intervjuer så kanske jag, med 2,0 prio 1 (2,1 med 4 mvg) har en chans att klara mig utan att få 1,5 med det nya systemet. Vore kul att få höra lite spekulationer från Nils hur han tror det kommer se ut.
1,8+0,3 kommer nog inte att ligga jättebra till eftersom de hamnar i nedre delen bland de 50% som får bättre än 0 (15%) men inte når upp till 1,5 (35%). Det blir kanske jämförbart med chansen för summa 1,9 i dagsläget.

Något förenklat kan man säga att först antas de 35% som klarar 1,5, sedan antas en del av dem som klarar 1,0 och då med preferens för högre resultat. Man skulle kunna likna det vid att 35% av dagens 1,9:or och 2,0:or flyttades upp framför de 2,0:or som "bara" får godkänt på intervjun.
* Intervju 1,5 och grundpoäng 2,3
* Intervju 1,5 och grundpoäng 2,2
* Intervju 1,5 och grundpoäng 2,1
* Intervju 1,5 och grundpoäng 2,0 (2,0 motsvarar dagens 1,9)
* Intervju 1,0 och grundpoäng 2,3
* Intervju 1,0 och grundpoäng 2,2
* Intervju 1,0 och grundpoäng 2,1
* Intervju 1,0 och grundpoäng 2,0
För att känna sig någorlunda säker bör man nog ta sig upp till åtminstone 2,2. 2,1 kommer att ha en chans ungefär som att 1,9 med prioritering 1 har en chans idag.

Det här är dock bara gissningar och spekulation om hur det kan bli utifrån nuvarande information. Det kan vara missvisande beroende på antalet som kallas, antalet som skall antagas, HP-skrivandets utveckling, avvikelser från de beräknade andelarna per intervjuresultat och så vidare. Det är också möjligt att HSV avslår Umeås ansökan om ändringar.
Skriv svar