PIL-blanketten

PIL vid KI, AU vid UmU, tidigare arbetserfarenhet, tidigare doktorering, et cetera.
nzqrc
Inlägg: 38
Blev medlem: 06 aug 2008, 23:39

PIL-blanketten

Inlägg av nzqrc »

Nu börjar det bli dags att skicka in sin PIL-ansökan, och när jag sitter här och fyller i blir jag plötsligt lite fundersam.

Efter att man får fylla i sin ev. tidsbegränsade adress kommer det några rutor och fält där det inte är så tydligt vad man ska fylla i. Först står det "Jag kommer senast 1 december komplettera..." vilket ju är rätt klart. Jag ska komplettera, så jag kryssar i Ja. Alldeles under finns emellertid en fråga om man "uppfyller den grundläggande och särskilda behörigheten..." Eftersom jag i nuläget inte uppfyller behörigheten, ska jag inte kryssa i? Eller vill de att man försäkrar att man kommer ha behörighet om man blir antagen? Framgår inte det av att jag just skrivit att jag ska komplettera? Vidare ska man fylla i Program, Ort, Skolans namn och Avgångsår. Det står inte vilken skola de vill ha. Vill de ha min komvuxskola där jag just nu läser in den särskilda behörigheten, eller vill de ha min gymnasieskola, som ju gav mig grundläggande behörighet?

Jag har mejlat dem för att kolla upp det, men tänkte att någon här kanske har erfarenhet av blanketten och kan upplysa mig på en gång... :)

Här är blanketten:
http://ki.se/content/1/c6/02/64/57/pil.pdf

(kom för övrigt på att det här inlägget passar bättre i "inför antagningen", flytta gärna om du vill Nils)
empezar
Inlägg: 666
Blev medlem: 20 apr 2008, 15:21

Re: PIL-blanketten

Inlägg av empezar »

Fick du svar på det angående skolans namn och det? Jag undrar vad jag ska fylla i där också. Jag skrev min Komvuxskola.
Fd läkarstudent (termin 7 Uppsala)
nzqrc
Inlägg: 38
Blev medlem: 06 aug 2008, 23:39

Re: PIL-blanketten

Inlägg av nzqrc »

Nu är det ju i allra högsta grad för sent, men jag fick svaret att jag skulle skriva in min gymnasieskola, inte komvux.
empezar
Inlägg: 666
Blev medlem: 20 apr 2008, 15:21

Re: PIL-blanketten

Inlägg av empezar »

nzqrc skrev:Nu är det ju i allra högsta grad för sent, men jag fick svaret att jag skulle skriva in min gymnasieskola, inte komvux.
Och om man gått på två olika gymnasieskolor lika länge, men fortfarande spenderat mer tid totalt på Komvux? :)
Fd läkarstudent (termin 7 Uppsala)
nzqrc
Inlägg: 38
Blev medlem: 06 aug 2008, 23:39

Re: PIL-blanketten

Inlägg av nzqrc »

Jag tror inte det spelar så stor roll, men jag antar att grundtanken är att man ska skriva det lärosäte där man tog grundläggande behörighet.
Skriv svar