Vad tror vi om Umeå AU inför VT2012

PIL vid KI, AU vid UmU, tidigare arbetserfarenhet, tidigare doktorering, et cetera.
zedela
Inlägg: 6
Blev medlem: 04 apr 2011, 16:02

Vad tror vi om Umeå AU inför VT2012

Inlägg av zedela »

Umeå har ju minskat deras AU-kvot till 30% (istället för 50%), detta för att slippa söka dispens, och det verkar även pågå diskussionerna om kvoten ens ska finnas kvar.. :arg: Tidigare har man ju kunnat bli kallad med 1,8 men nu lär det j bli färre sådana (om ens några..).

Tror ni man kan bli kallad med 1,9 till våren? Det blir ju extra svårt nu i och med det nya provet och allt.. Men finns här några kvalificerade gissare? ;)
Gäst

Re: Vad tror vi om Umeå AU inför VT2012

Inlägg av Gäst »

Beror på vad du har för meriter, man kan tillgodoräkna +0,3 om du har mvg i fyra av sex ämnen (tror att det är kemi b, fysik b, ma d, biologi b, svenska b, engelska b) och +0,1 om du har särskilda erfarenheter inom vårdyrket (2 år?). Jag hade 1,6 på hp + 0,3 vilket gav mig 1,9 men de kallade bara de med 2,0 och uppåt inför HT2011...
DrAmirando
Inlägg: 40
Blev medlem: 03 nov 2010, 19:43

Re: Vad tror vi om Umeå AU inför VT2012

Inlägg av DrAmirando »

Ca 10 personer med 1,9 blev reservkallade till intervju inför hösten. Jag tror att många med 1,9 kommer kallas till intervju inför våren men kanske inte alla.
Skriv svar