Jag har alltid velat bli läkare men jag vet inte hur jag ska gå till väga .
Såhär ser det ut för mig:
Jag har studerat de 2 första åren på gymnasiet på NV. Just nu har jag 2 VG:n och resten MVG.
Har börjat 3:an nu. Jag har sagt upp mig från jobbet och friidrotten nu för jag har verkligen bestämt mig för att lägga ner all tid åt att studera hårt. Jag SKA verkligen lyckas få MVG i allt det sista året. Det ser jag inte som ett problem och tror att jag kommer att klarar av. Det 2.5 meritpoängen lyckkas jag även få till läkarprogrammet.
Mitt problem är dessa 2 VG:n som jag har. Det är ironiskt nog Matte A och samhälle A. OM, jag fick en till chans skulle jag verkligen klara av matten och med lita slit så skulle jag även sätta samhällen. Men problemet är; har jag den möjligheten? Läste förut att man inte ska få på på komvux om man har ett G, osv.
Jag har inte gjort HP. Testade ett prov seriöst. Prickar in NOG och DKT solklart och engelskan går OK. De andra delarna har jag problem med eftersom jag endast bott i Sverige ca 70% av mitt liv. 1,8 och uppåt är omöjligt. Men jag har bestämt mig för att få minst 1,6-1,7 inom de 2 kommande gångerna.
Har jag någon chans till att komma in. Om jag har det: Hur tycker ni jag ska gå till väga?
Jag uppskattar all hjälp och och även kommentarer om vad ni tycker och tror,
TACK!