Meritpoäng, läkarprogrammet

Meritpoäng, kompletteringar, utländska betyg, folkhögskola, et cetera.
Wera
Inlägg: 7
Blev medlem: 03 okt 2013, 19:44

Meritpoäng, läkarprogrammet

Inlägg av Wera »

Hej! Jag veta att det krävs områdesbehörighet 13 till läkarprogrammen i Sverige, och vet att man kan få meritpoäng för vissa kurser inom just den områdesbehörigheten.
Jag har läst Svenska C, Psykologi A och hälsopedagogik vilket gör att jag sammanlagt kan få 0,75meritpoäng för just dom kurserna.
Gick nämligen samhäll på gymnasiet så ska läsa ett basår som läser upp till Matematik E, dock får jag ju inte meritpoäng för det...
Har även läst ett språk i steg 3 och även steg 4 i samma språk vilket jag borde få 1 meritpoäng för?
Sedan även upp till Engelska C vilket jag tror jag får 1 meritpoäng för eftersom det inte krävs som behörighet??
Ni får gärna rätta mig om jag har fel för jag tror som sagt att jag har max 2,5 i meritpoäng men är osäker eftersom det är olika beroende på vad man söker till. Vill ju gärna veta det i förhand så det inte kommer fram när jag väl söker in :velig:

Tack på förhand! :)
Guest

Re: Meritpoäng, läkarprogrammet

Inlägg av Guest »

Kolla denna sida!

http://www.meritpoang.se

Lätt att fylla i och du ser direkt! Själv ska jag också läsa basår, gick också samhällslinje, har 22,5 nu. Lycka till!
Skriv svar