Bli antagen??
-
johnnybgoode
Bli antagen??
Hejsan,
Det är så att sista anmälningsdag passerat, och jag har valt Lunds universitet som förstaval, följt av läkarprogrammet i GU. Av diverse skäl har jag anledning att eventuellt stryka bort Lund och låta GU hamna på förstaprioritet när det gäller val av ort och utbildning. Dock är jag orolig, är det stor chans att jag skulle komma in på Göteborg om jag stryker Lund?
Jag har 22,30 med meritpoäng och jag undrar om det kanske är många andra som konkurrerar med mig om platsen. Är det stor risk att jag inte kommer in, eller hur ser det ut?
Tack på förhand.
Det är så att sista anmälningsdag passerat, och jag har valt Lunds universitet som förstaval, följt av läkarprogrammet i GU. Av diverse skäl har jag anledning att eventuellt stryka bort Lund och låta GU hamna på förstaprioritet när det gäller val av ort och utbildning. Dock är jag orolig, är det stor chans att jag skulle komma in på Göteborg om jag stryker Lund?
Jag har 22,30 med meritpoäng och jag undrar om det kanske är många andra som konkurrerar med mig om platsen. Är det stor risk att jag inte kommer in, eller hur ser det ut?
Tack på förhand.
-
Gäst
Re: Bli antagen??
Ursäkta mig, jag skrev lite fel. Det ska stå "är det stor chans att jag INTE skulle komma in på Göteborg".
-
Gäst
22,3 i BI? Det tror jag absolut! Jag kom in med 22,31 i BII på hösten så allt talar ju för att det ska gå 
-
Gäst
Ja! Det är i BIGäst skrev:22,3 i BI? Det tror jag absolut! Jag kom in med 22,31 i BII på hösten så allt talar ju för att det ska gå
-
Gäst
Hej, jag undrar vad du hade för hp ifall du hade 22,31 i BII, och kom du in till både lund och gbg med 22,31? Kommer pröva upp några ämnen till 22,3 till nästa höst/vår själv så undrar liteGäst skrev:22,3 i BI? Det tror jag absolut! Jag kom in med 22,31 i BII på hösten så allt talar ju för att det ska gå
-
Gäst
Ska du plugga upp dina betyg får du satsa på att sätta MVG i allt, annars kan det nog bli väldigt svårt att komma in. Plugga upp till 22,5 (det klarar du) och sök till vårterminen (och höstterminen för att prova din chans) så ska du nog komma in förr eller senareGäst skrev:Hej, jag undrar vad du hade för hp ifall du hade 22,31 i BII, och kom du in till både lund och gbg med 22,31? Kommer pröva upp några ämnen till 22,3 till nästa höst/vår själv så undrar lite
-
Gäst
Okej då ska jag göra det, tack! Det är bara en kurs som är lite jobbig för mig som gör att jag hamnar på 22,3 istället för 22,5 vilket gjort mig lite tveksam till att ens försöka nå 22,5 men får väl ge allt och klara av den kursen även om det tar lite längre tid så fixar jag nog 22,5 i slutändan som du säger 
-
Gäst
Du fixar det. Tro mig, efter allt jag vart med om och vad gäller mina betyg, vet jag att inget är omöjligt. Jag skulle egentligen inte fått MVG i idrott eller svenska A, till exempel. Fick det ändå. Varför? Jag gav aldrig upp. Jag visste att jag var tvungen, vad jag än gjorde, att få bra betyg. Gör du detsamma så ska allt ordna sig. Undrar du något om studieteknik eller hur man fixar goa betyg, hör av dig så ska jag hjälpa dig så gott jag kanGäst skrev:Okej då ska jag göra det, tack! Det är bara en kurs som är lite jobbig för mig som gör att jag hamnar på 22,3 istället för 22,5 vilket gjort mig lite tveksam till att ens försöka nå 22,5 men får väl ge allt och klara av den kursen även om det tar lite längre tid så fixar jag nog 22,5 i slutändan som du säger
-
Gäst
Jag kom in på fyra orter med 22,31 i BII (1,6 i HP). Dessa var Göteborg, Örebro, Linköping och Umeå. Dessutom så kom alla med 22,3 in i Lund förra våren. Så mycket talar för att du kan komma in till våren med 22,3 i BII. Jag tackade dock nej till alla som ringde då jag vill läsa i Lund. Hoppas på våren 
-
Gäst
Hade helt missat att ni svarat, blivit mer peppad och hoppfull efter att läst vad du skrivit tack så mycket. Tror verkligen du har rätt i att man bara måste ge allt och bestämma sig för att man kommer fixa det! Så kämpar på