antagning.se gör fel, vad händer med mig nu?

Antagningsvägar, ansökningsprocessen, tillgodoräknande, studentbostad, et cetera.
knks

Re: antagning.se gör fel. Vad händer med mig nu?

Inlägg av knks »

Jag menade förstås andra urvalet.

Och nu när jag kollar på statistik för LiU i fjol har du förmodligen en garanterad plats om allt följer trenden. Där blev reserv #41 antagen efter ANDRA urvalet och då låg poängen på 1.70 (fast nu kanske det blir en högre gräns).
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4716
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

Re: antagning.se gör fel. Vad händer med mig nu?

Inlägg av Nils »

knks skrev:För övrigt har jag just läst trådar på ett annat forum där personer som har satt tandläkare som första urval och har blivit antagna fortfarande står som reserver på läkarutbildningar. Va? Varför blir jag isåfall struken? Är lagom förvirrad nu. Är det inte meningen att man ska bli struken på de andra alternativen om man kommer in på sitt förstahands?
Det låter mycket konstigt. Det måste ha blivit någon miss i kommunikationen...
Anton

Re: antagning.se gör fel. Vad händer med mig nu?

Inlägg av Anton »

Du menar att personer som har en tandläkarutbildning som första val har kvar sina reservplatser på läkarprogrammet trots att de är antagna? Det verkar helt fel så som jag förstått av systemet.

Har du något som kan styrka att du gjorde ändringen? Tror att det skulle göra din förhandlingsposition betydligt bättre. Problemet är väl att om de ska ändra åt dig så påverkar det många andra som kanske blir sura :ledsen:

Som du säger så skulle man nog kunna se ett visst hopp inom statistiken för min del men vågar inte lita på det. Jag hoppas att det slutar väl för oss båda!
knks

Re: antagning.se gör fel. Vad händer med mig nu?

Inlägg av knks »

Min respektive satt bredvid mig i soffan när jag högt sa att jag gjorde ändringen, tyvärr var det bara jag som tittade på skärmen.

Angående det att folk blir sura - att de klämmer in mig på en rättmätig plats för min högskolepoäng borde inte påverka den person som har 1.8 precis efter den som kom in nu i första urvalet. Personen kommer med all sannolikhet bli antagen i andra urvalet då många reserver tackar nej. Med tanke på att många fler kommer ändra sig hit och dit går det inte att som reserv veta varför man inte kom in. Förstår du hur jag menar? Om jag har 1.75 och efter första urvalet står som #60 i kön och inte kommer in efter andra urvalet, så finns det inget sätt att veta vilka som tackat ja eller nej eller tillkommit.
knks

Re: antagning.se gör fel. Vad händer med mig nu?

Inlägg av knks »

Då många antagna tackar nej, menar jag! Haha, är rätt stressad över det här som det kanske märks. En riktig mardröm.
Skriv svar