Vad är bäst att satsa på?

Antagningsvägar, ansökningsprocessen, tillgodoräknande, studentbostad, et cetera.
Andreas
Inlägg: 33
Blev medlem: 10 jul 2008, 20:58

Re: vad är bäst att satsa på?

Inlägg av Andreas »

idolin skrev:Hej!

Jag är också civ-ing redan och ska nu byta bana och plugga till läkare på KI till hösten (kom in nu till våren men har fått anstånd till att börja till hösten istället eftersom jag måste vara föräldraledig under våren också).
Du får gärna berätta mer om hur du gick tillväga när du sökte och fick beviljat anstånd.
idolin
Inlägg: 26
Blev medlem: 28 okt 2008, 13:37

Re: vad är bäst att satsa på?

Inlägg av idolin »

Hej Andreas!

Jo, det står lite på KI:s medsida om förutsättningarna för att bli beviljad anstånd. Gå i sökfältet och skriv "anstånd" så får du upp länk till sidan där det står.

Man måste först och främst tacka ja till sin plats när man blivit antagen (på studera.nu) och sen skriver man en ansökan om anstånd till Antagningsgruppen på KI. Man får berätta varför man vill ha anstånd och skicka med eventuella intyg. För min del så har jag en 7-månaders pojke som jag måste fortsätta vara hemma med under våren. Jag skickade med personbevis för honom som intyg.

Sen söker jag till hösten och blir då direktantagen är jag visar upp mitt intyg om anstånd.
Erik-pain
Inlägg: 1
Blev medlem: 16 jan 2009, 22:55

Re: vad är bäst att satsa på?

Inlägg av Erik-pain »

Satsa på att öva på gamla högskoleprov. Du kan ladda ner högskoleprov på http://www.provtips.com

Best of luck
Skriv svar