Har jag någon chans?

Antagningsvägar, ansökningsprocessen, tillgodoräknande, studentbostad, et cetera.
nosuperman
Inlägg: 3
Blev medlem: 16 nov 2011, 17:03

Har jag någon chans?

Inlägg av nosuperman »

Hej!

Jag har sedan barnsben alltid drömt om att bli läkare. Men när jag började gymnasiet var jag otroligt skoltrött så jag gled istället in på en estetisk linje. Var dum nog att inte plugga eller närvara särskilt mycket och gick ut med endast 18.5 i snitt.

Men efter ett par års arbetande kom tanken upp igen. Har nu blivit otroligt pepp och sitter mest hela dagarna och funderar i läkartankar. Sitter även ibland på sjukhus för att insupa atmosfären. Har alltid haft otroligt lätt för mig och har aldrig riktigt utnyttjat min intelligens. Skulle verkligen vilja ge mig själv en riktig utmaning. Vill kunna hjälpa andra!

Men har jag någon chans? Om jag pluggar ett basår och sätter 2.0 på HP? Eller är det liksom lönlöst? Är beredd att verkligen plugga i ett år (eller mer) och lägga all min levande tid.

Snälla hjälp! Tips, uppmaningar, allt är välkommet!

Tack på förhand!
Gäst

Re: Har jag någon chans?

Inlägg av Gäst »

nosuperman skrev:Hej!

Jag har sedan barnsben alltid drömt om att bli läkare. Men när jag började gymnasiet var jag otroligt skoltrött så jag gled istället in på en estetisk linje. Var dum nog att inte plugga eller närvara särskilt mycket och gick ut med endast 18.5 i snitt.

Men efter ett par års arbetande kom tanken upp igen. Har nu blivit otroligt pepp och sitter mest hela dagarna och funderar i läkartankar. Sitter även ibland på sjukhus för att insupa atmosfären. Har alltid haft otroligt lätt för mig och har aldrig riktigt utnyttjat min intelligens. Skulle verkligen vilja ge mig själv en riktig utmaning. Vill kunna hjälpa andra!

Men har jag någon chans? Om jag pluggar ett basår och sätter 2.0 på HP? Eller är det liksom lönlöst? Är beredd att verkligen plugga i ett år (eller mer) och lägga all min levande tid.