Gamla uppdateringsmeddelanden (2008-04-24 till 2012-04-05)
Re: Uppdatering 15-19 oktober (del 1, 2, 3 och 4)
min fråga gäller statistiken jag tittade på KIs stats "Behöriga sökande, reserver och antagna till samtliga programutbildningar HT2008, urval 2" och då stod det att "704 reserver i urvalsgruppen BG har maxbetyg 20,00" då innebär det väl att man med 20,0 har
antalet antagna (30)/[antalet reserver(704)+antalet antagna(30)]
alltså 30/734= 4.1% chans att komma in, men på din sida står det 3.0%. Jag är nyfiken på hur du räknar?
alltså 30/734= 4.1% chans att komma in, men på din sida står det 3.0%. Jag är nyfiken på hur du räknar?
Re: Uppdatering 15-19 oktober (del 1, 2, 3 och 4)
Jag räknar med resultatet av urval 1.LinneaBee skrev:min fråga gäller statistiken jag tittade på KIs stats "Behöriga sökande, reserver och antagna till samtliga programutbildningar HT2008, urval 2" och då stod det att "704 reserver i urvalsgruppen BG har maxbetyg 20,00" då innebär det väl att man med 20,0 har
Följ gärna läkarstudent.se:s nyhetstips på Facebook! 
Re: Uppdatering 15-29 oktober (del 11)
Kommer det dröja länge innan Umeås statistik uppdateras?
Fd läkarstudent (termin 7 Uppsala)
Re: Uppdatering 15-29 oktober (del 11)
Osäkert när det sker, jag har inte fått något svar från dem (studentstudievägledarna) i vare sig detta eller i ett annat ärende.empezar skrev:Kommer det dröja länge innan Umeås statistik uppdateras?
Jag kommer snart att skicka nya mail för att få tag på den återstående informationen (Umeå, Linköping, Göteborg).
Re: Uppdatering 15/10-25/11 (del 13)
Jag pratade med en studentstudievägledare i dag som sade att det räckte med 2,9 prio 1 i höstas. Du har inte med prioritering på din statistik.
Jag vet, därav raden "Återstående reservnummerstatistik för Umeå [...] kommer vid senare tillfälle."empezar skrev:Jag pratade med en studentstudievägledare i dag som sade att det räckte med 2,9 prio 1 i höstas. Du har inte med prioritering på din statistik.
(fast vid närmare eftertanke borde jag ha formulerat den raden tydligare)
Jag fick tyvärr inte prioriteringsnumret vid första mailet och nästa mail måste vänta tills de är klara med intervju-urvalet.
Annars kan du bara skriva in en etta där nu eftersom jag bekräftat att det stämmer. Antagligen med samma personer du mailar, fast i verkligheten.
Jag skulle gärna göra det men jag har väldigt strikta regler för vilken statistik jag lägger upp; jag ska inte ha några mellanhänder för någon information, oavsett hur mycket jag litar på dem, eftersom fler mellanhänder gör det svårare för besökare att känna att de kan lita på informationen (även med mig som ensam mellanhand händer det fortfarande ibland att någon är lite osäker på informationen).empezar skrev:Annars kan du bara skriva in en etta där nu eftersom jag bekräftat att det stämmer. Antagligen med samma personer du mailar, fast i verkligheten.
Uppdatering 10 december
Hemsidan
* Diverse mindre tillägg på några olika sidor, mestadels i form av nya länkar
* Fler exempelfrågor på intervju-sidan
* Fler bostadsföretag i Malmö
* Länkar har uppdaterats i enlighet med forum-ändringarna nedanför
Forumet
* Huvudkategorin "Inför antagningen" ändrad till "Antagning"
* Huvudkategorin "Efter antagningen" ändrad till "Forum för läkarstudenter"
* Kategorin "Forum för läkarstudenter" ändrad till "Allmän diskussion"
* Kategorin "Efter antagningen" har raderats och den enda tråden flyttats till "Inför antagningen"
* Kategorin "Litteratur" har lagts till i huvudkategorin "Forum för läkarstudenter"
* Kategorin "Köp & sälj" har lagts till i huvudkategorin "Forum för läkarstudenter"
* Diverse mindre tillägg på några olika sidor, mestadels i form av nya länkar
* Fler exempelfrågor på intervju-sidan
* Fler bostadsföretag i Malmö
* Länkar har uppdaterats i enlighet med forum-ändringarna nedanför
Forumet
* Huvudkategorin "Inför antagningen" ändrad till "Antagning"
* Huvudkategorin "Efter antagningen" ändrad till "Forum för läkarstudenter"
* Kategorin "Forum för läkarstudenter" ändrad till "Allmän diskussion"
* Kategorin "Efter antagningen" har raderats och den enda tråden flyttats till "Inför antagningen"
* Kategorin "Litteratur" har lagts till i huvudkategorin "Forum för läkarstudenter"
* Kategorin "Köp & sälj" har lagts till i huvudkategorin "Forum för läkarstudenter"
Uppdatering 11 december (forumet)
Den blå rutan nedanför forumlistningen/trådlistningen har piffats till lite grann. Istället för en enkel länk till rotforumet finns det nu ett "länkträd" där man kan välja vilken nivå i forumet som man vill återvända till när man lämnar tråden. Bokmärkes- och bevakningslänkarna har också högerjusterats och "förfetats". En vit linje tillfördes också mellan dessa saker och raden med "Teamet", "Ta bort alla forumcookies" och "Alla tidsangivelser...".