Måste man vara vaccinerad mot covid-19 för att få plugga?

Regelverk, utbyggnad, utveckling, et cetera.
Gäst

Måste man vara vaccinerad mot covid-19 för att få plugga?

Inlägg av Gäst »

Jag planerar att söka till GU nu till våren. Jag är inte vaccinerad mot covid-19. Detta har inget att göra med att jag är anti-vaxxer eller dylikt, utan mer att jag är ung och frisk och aldrig känt behovet av ett vaccin mot covid. Jag undanber vänligen personliga åsikter om ovaccinerade människor.

Det jag nu undrar är huruvida jag behöver vara vaccinerad för att få studera på läkarprogrammet/göra kliniska delarna? Vore ju isåfall väldigt passande att göra detta innan skolstart då jag vet många som blivit sjuka i dagar efter vaccinet och jag ogärna vill vara sjuk vid studiestart.

Tack på förhand!
Kallebrogen
Inlägg: 19
Blev medlem: 13 jan 2021, 06:40

Re: Måste man vara vaccinerad mot covid-19 för att få plugga?

Inlägg av Kallebrogen »

Gäst skrev: 24 sep 2022, 03:05 Jag planerar att söka till GU nu till våren. Jag är inte vaccinerad mot covid-19. Detta har inget att göra med att jag är anti-vaxxer eller dylikt, utan mer att jag är ung och frisk och aldrig känt behovet av ett vaccin mot covid. Jag undanber vänligen personliga åsikter om ovaccinerade människor.

Det jag nu undrar är huruvida jag behöver vara vaccinerad för att få studera på läkarprogrammet/göra kliniska delarna? Vore ju isåfall väldigt passande att göra detta innan skolstart då jag vet många som blivit sjuka i dagar efter vaccinet och jag ogärna vill vara sjuk vid studiestart.

Tack på förhand!
Googlade och hittade det här:
https://studentportal.gu.se/minastudier ... /infor-vfu
Skriv svar