Reserver hösten 2022

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2022 års hösttermin.
Studentht2022

Reserver hösten 2022

Inlägg av Studentht2022 »

Hej på er!
Tänkte starta ett tråd för oss reserver som fortfarande väntar en plats eller väntar en plats på en viss universitet. Hur gick det för er? Vart kom ni in och vart väntar ni plats på? Hur tror ni om era odds?
livs

Re: Reserver hösten 2022

Inlägg av livs »

Hej! Jag kom in i Örebro med HP 1.65, men tackade nej till platsen. Jag vill inte börja plugga förens till våren då jag är lite skoltrött nu, men sökte denna gång för att se lite hur jag ligger till. Hoppas då på att komma in på GU, står som 35 reserv i HP-kvoten nu efter urval 1 men det brukar ju vara lägre till våren. Håller tummarna för er alla att ni kommer in dit ni vill!!
kingkong

Re: Reserver hösten 2022

Inlägg av kingkong »

Är reserv i Lund, Uppsala och Sthlm men antagen i Örebro.

Hur många antagna tror ni tackar nej i första urvalet? Jag tänker på de som söker för att se om man hade kommit in, de som väljer att tacka nej till reservplats och ta det lärosäte de blivit antagna på och de som kommit på att de ska resa eller jobba istället för att plugga.

Jag är reserv 48 i BI-gruppen på Karolinska. Vad tror ni om mina möjligheter?
Malin

Re: Reserver hösten 2022

Inlägg av Malin »

HP: 1,70
Reservplats: 8 till GU
Honey

Re: Reserver hösten 2022

Inlägg av Honey »

Jag är antagen i Linköping som var mitt tredje val. Är reserv 10 i Uppsala och reserv 3 i Lund, tror ni jag har en möjlighet att komma in i Lund? Jag söker i bii gruppen
Berra

Re: Reserver hösten 2022

Inlägg av Berra »

Vad var ditt förstahandsval?
Gäst

Re: Reserver hösten 2022

Inlägg av Gäst »

Jag kom in i Örebro som var mitt andrahandsval. Har reservplats 6 på GU. Detta gäller då BII-kvoten, hoppas verkligen att 6 stycken ska komma in på andra universitet/att de tackar nej.
Linkan

Re: Reserver hösten 2022

Inlägg av Linkan »

Reservplats 4 i Göteborg (HP-kvoten). Vad tror ni om mina chanser?
Gäst

Re: Reserver hösten 2022

Inlägg av Gäst »

Reservplats 4 på HP-kvoten redan i urval I bör du definitivt komma in på om man jämför med reservplatserna tidigare år. Om du inte kommer in i urval II har du dessutom stor chans att bli uppringd och komma in precis vid terminsstart.
Gäst

Re: Reserver hösten 2022

Inlägg av Gäst »

Linkan skrev: 12 jul 2022, 13:30 Reservplats 4 i Göteborg (HP-kvoten). Vad tror ni om mina chanser?
Jag läste i en tidigare tråd om en som hade haft reservplats 23 i urval 1 i HP-kvoten på GU och senare hade blivit inringd precis vid terminsstart och ändå kommit in. Men det beror såklart lite på år till år om de väljer att ta in mer än de har plats för egentligen (eftersom de räknar med att vissa inte dyker upp på uppropet / hoppar av). Men baserat på tidigare år skulle jag varit väldigt lugn om jag var du.
Låst