uppdateras antalet antagna?

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2019 års vårtermin.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Hej är det nån som vet om "antalet antagna" uppdateras på UHR statistik sidan?
Gast

Inlägg av Gast »

Ja det tror jag. Om någon tackar nej räknas de ner och upp om någon reserv har tackat ja.
Gast

Inlägg av Gast »

räknas det upp!
Gäst

Inlägg av Gäst »

Nej inte efter andra urvalet?
Gast

Inlägg av Gast »

Uppdateras det EFTER andra urvalet också? Såg nämligen att antalet antagna till GU är 171 men har för mig att det var mer, kan det stämma?
Gast

Inlägg av Gast »

Ja det ändras även efter U2.
Gast

Inlägg av Gast »

Antagna ändras inte på antagnisstatistiksidan. Däremot antagna per kvot etc när man är inloggad och ser var man är reservplacerad.
Reserv

Inlägg av Reserv »

Antalet antagna var 37 i början och nu är det 35, innebär det att 2 antagna hade redan tackat nej? kan man se på något om nån reserv tackade nej ?
Gäst

Inlägg av Gäst »

Vart sjutton kan ni se att det rör sig? Jag har bara varit inne på uhr:s sida och där syns ingen skillnad...
Gast

Inlägg av Gast »

På din sida där du loggar in o har antagninsinformationen och vilken köplats du har. Där står hur många som är antagna i en grupp du är reserv i. Denna information om antalet antagna uppdateras när någon tackar nej till sin plats online. Men du kan ju bara se kvoterna du är reservplacerad i. Den siffran kan du jämföra med officiella antagningsstatistiken som inte ändras efter U2. Observera din köplatssiffra ändras aldrig.
Låst