UU eller KI med lång pendel

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2019 års vårtermin.
gullponken

Inlägg av gullponken »

Hej!

Jag har ett lite tufft val framför mig, jag har snart gått en termin på UU och det har gått bra men jag har nu kommit in på KI och jag funderar på att byta. Problemet är dock att jag inte har sökt någon bostad i eller runt Stockholm, om jag skulle tacka ja på KI så räknar jag att jag skulle behöva pendla dit och jag räknar det skulle ta cirka 100-110 minuter dörr till dörr. Idag tar denna resa till UU cirka 50 minuter för mig. Jag skulle även behöva börja från början av utbildningen.

När jag är klar med min utbildning vill jag flytta till USA och arbeta som läkare där och jag vet att KI är mer känt utomlands vilket borde öka chanserna att få ett jobb där. Skulle ni säga att byta till KI är värt den extra pendeltiden och att starta om en termin för den extra chansen att få ett jobb utomlands?

Tack i förhand! :glad:
Gäst

Inlägg av Gäst »

Om du är okej med att du förlorar en termin så skulle jag nog rekommendera att byta. Ställ dig direkt i kö hos SSSB.se och byggvesta.se. Vet personer som fått rum i korridor på gärdet via sssb.se med kötid på färre än 100 dagar.
Låst