Försöksperson i Stockholm

Studieteknik, gamla tentamina, sammanfattningar, övningsmaterial, kurslitteratur, utrustning, et cetera.
SthlmKvinna

Försöksperson i Stockholm

Inlägg av SthlmKvinna »

Hej,

Om någon läkarstudent i Stockholm vill öva diagnoser på en vanlig person så skulle jag kunna ställa upp.

Har sökt läkarvård från flera insanser under flera år för min fetma utan att jag känner att jag blir hjälpt.

Till skillnad från de flesta med fetma så beror inte min fetma på dålig kost eller utebliven motion/träning utan på hormonella besvär. Kom in i förtidigt klimaterium före 35 års ålder.

Provat metformin, orlistat och saxenda och inget hjälper. Kost och motion håller vikten någorlunda i schack men gör inte så att jag går ned i vikt. Under 5 år har jag ökat i vikt med mellan 5-8 kg per år eller ca ett halvt kilo per månad. Trots alla insatser för att bryta detta mönster. Kalorie in och kalorie ut tycks inte stämma på mig då jag inte ens går ned när jag ligger på 1500 kcal om dagen.

Har nyligen börjat med jod- och algtabeletter och hoppas det ska hjälpa. Så sent som förra veckan tog jag ett blodprov och sköldskörtelproblem verkar kunna uteslutas (har tagit detta test ca 5 ggr de senaste 5 åren då jag tänkte att levaxin kanske skulle kunna hjälpa mig).

Om någon känner att det finns ett utbyte här så vänligen hör av er. Jag lider extremt mycket av min övervikt och börjar känna att jag tappar livsglädjen då ingenting tycks hjälpa. Du kanske kan hjälpa mig ställa ytterligare diagnos eller rekommendera någon medicin exempelvis.

Mvh,
X