Tenta & dugga

Studieteknik, gamla tentamina, sammanfattningar, övningsmaterial, kurslitteratur, utrustning, et cetera.
Alfred

Tenta & dugga

Inlägg av Alfred »

Hej jag ska börja studera till läkare men jag är lite förvirrad. Om man kollar på läkarprogrammet så står det att det finns flera duggor och sedan en tentamen. Men en dugga har jag beräknat gå på cirka 650 sidor från the cell av Albert Bruce, under enbart 4 veckor kan det stämma?? Någon som kan förklara om det stämmer och hur mycket man läser inför varje tentamen eller dugga? :tokig: :olycklig:
gast

Re: Tenta & dugga

Inlägg av gast »

Hej! Inför duggor och tentor så brukar jag läsa sammanfattningar,för att man hinner inte läsa boken. Men för att lösa case så kan man läsa boken. boken THE CELL ligger på 1300 sidor så om man vill läsa i boken inför duggor/tentor :nej: så blir det runt 600 sidor.
Alfred

Re: Tenta & dugga

Inlägg av Alfred »

600 sidor totalt som på DFM1 i KI ? :ledsen: :sliten:
gast

Re: Tenta & dugga

Inlägg av gast »

Jag läser till läkare i Umeå så jag vet inte hur det är i KI. Men ja det är mycket om man ska läsa boken. Men man klarar sig med sammanfattningar, föreläsningar och internet. Varför är du orolig?
Alfred

Re: Tenta & dugga

Inlägg av Alfred »

För det stod att man läser igenom ett avsnitt på 600 sidor under 2 månader
Safari

Re: Tenta & dugga

Inlägg av Safari »

Hej,

Det är subjektivt hur många sidor man hinner läsa och nöta in. 600 sidor är "ingenting" när du väl kommer in i det. Vill man köra sammanfattningar så har jag hört att det ska räcka för att klara sig. Så länge man kör igång och börjar plugga när kursen startar så brukar det gå bra för de flesta. :glad:
Skriv svar