Kommer jag in med detta reservnummer?

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2014 års vårtermin.
anonym44

Re: Kommer jag in med detta reservnummer?

Inlägg av anonym44 »

@tomten

Vad sökte du med för HP-urskiljning? Skulle uppsatta ett svar enormt mycket! Lycka till med antagningen! :glad:
tomten

Inlägg av tomten »

Hp 1.40

Hurså?

Är du också reserv?
anonym44 skrev:@tomten

Vad sökte du med för HP-urskiljning? Skulle uppsatta ett svar enormt mycket! Lycka till med antagningen! :glad:
anonym44

Inlägg av anonym44 »

Tack så jättemycket! :glad:

Näe jag pluggar basår just nu för att få upp behörigheten men kommer under förutsättning att jag klarar basåret att söka till HT14 i BII-kvoten så följer denna antagning med stor spänning för att se hur antagningsgränserna blir denna vår. Hoppas verkligen du kommer in! :glad:
Nervo

Inlägg av Nervo »

Tack för svaret Nils!
Reserv #4 i Uppsala i HP-kvoten. Jag ser ju få statistiken att jag är så gott som antagen men jag
vågar inte säga upp mej ännu ändå.
Känns konstigt.
hoppfull

Inlägg av hoppfull »

Hej!
Har reservplats 1 (!) i hp-kvoten till Lund med hp 1.8. Jag borde så gott som kunna räkna med att komma in eller hur? :)
Undrande

Inlägg av Undrande »

Hej Nils!
Jag har reservnummer 22 (HP-kvoten) i Örebro, är det mycket troligt att jag kommer in nu direkt i andra urvalet(kan jag flytta dit nu i jul) ?
Förstår inte vad som menas med sista reserv i din statistik. Är det mitt nuvarande reservnummer 22 som det menas då, eller menar du den som hade reserv x efter andra urvalet?

Tacksam Tacksam för svar

Jonas
klurigt

Inlägg av klurigt »

Hej!

Är 3:e reserv i Umeå (grupp B1) Kan väl räkna med att jag kommer in?

och 46 i Linköping (grupp B1). Hur stor är chansen att jag kommer in i Linköping?

Tack på förhand :glad:
Gast

Inlägg av Gast »

All denna nervositet.. Själv är jag 35 reserv i B1 i Linköping.. Tror ni att det finns någon som helst chans där? Har velat studera i Linköping så länge jag kan minnas, men om inte annat blir det flytt upp till Umeå i januari. Läkarstudierna ska i vilket fall som helst påbörjas! :flinar:
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se

Inlägg av Nils »

hoppfull skrev:Hej!
Har reservplats 1 (!) i hp-kvoten till Lund med hp 1.8. Jag borde så gott som kunna räkna med att komma in eller hur? :)
Ja.
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se

Inlägg av Nils »

Undrande skrev:Hej Nils!
Jag har reservnummer 22 (HP-kvoten) i Örebro, är det mycket troligt att jag kommer in nu direkt i andra urvalet(kan jag flytta dit nu i jul) ?
Förstår inte vad som menas med sista reserv i din statistik. Är det mitt nuvarande reservnummer 22 som det menas då, eller menar du den som hade reserv x efter andra urvalet?

Tacksam Tacksam för svar

Jonas
Hej Jonas!

Du har rätt goda chanser att bli antagen men chanserna för att det blir redan i urval 2 är troligen bara "lite bättre än 50/50", det kan mycket väl hända att det dröjer till reservintaget.

Det som avses är reservnumret du får efter urval 2.
Låst