Någon reserv som blivit inringd nu?
-
Gäst
Re: Någon reserv som blivit inringd nu?
Ni som blivit antagna i BII-kvoten i på reserv, vore intressant att veta vad ni hade för snitt och HP-urskiljning! Framförallt Uppsala.
-
Gäst
Jag blev antagen i Uppsala som reserv #5 i BII med 22,50 och 1,25 i HP.
Jag tackade ja till platsen, men har nu blivit antagen i Lund som jag har tackat ja till. Skall maila Uppsala nu och tacka nej till platsen, så det lär röra lite på sig i BII nu. Helst vill jag in på GU så ringer de där ifrån kommer jag även att tacka nej till LU.
Jag tackade ja till platsen, men har nu blivit antagen i Lund som jag har tackat ja till. Skall maila Uppsala nu och tacka nej till platsen, så det lär röra lite på sig i BII nu. Helst vill jag in på GU så ringer de där ifrån kommer jag även att tacka nej till LU.
-
tetracyklin
@Gäst:
Vilken reservplats låg du på i Lund, #8? Jag är reserv #9 i BII.
Jag är nämligen antagen vid GU i BII, men vill hellre till Lund.
Vilken reservplats har du vid GU, och i vilken kvot? Kan höra mig för här hos dem vilken reserv som senast blev uppringd.
Vilken reservplats har du vid GU, och i vilken kvot? Kan höra mig för här hos dem vilken reserv som senast blev uppringd.
-
ribospentos
@tetracyklin, det var jag som skrev detta inlägg, var bara inte inloggad. Alltså var jag reserv@Gäst:
#7 i BII. Vill helst in i GBG så hoppas det rör på sig nu på måndag när alla andra upprop äger rum.
-
nissepelle
@Mys, japp, stämmer bra! Blev uppringd idag och erbjuden en plats, som jag självklart tackade ja till!
Fantastiskt lycklig nu! Har du fixat något boende eller chansar du bara, åker upp och ser hur det går? Jag har hört att samtliga vandrarhem är fullbelagda. Finns ju ett "nödboende" med tre lägenheter där det ska finnas 10-15 sängplatser per lägenhet, känns inte jättelockande dock.
Jag anmälde mig till uppropet på måndag istället för det nu på fredag, ska nämligen ha besiktning av min nuvarande lägenhet här i göteborg imorgon så jag hinner inte upp.
Men tänkte köra upp imorgon (fredag) efter lunch och vara med på nollningen över helgen i alla fall, så vi ses då! 
Jag anmälde mig till uppropet på måndag istället för det nu på fredag, ska nämligen ha besiktning av min nuvarande lägenhet här i göteborg imorgon så jag hinner inte upp.
-
King
Grattis nissepelle, du råkade inte fråga om dem fortfarande ringer in folk i Hp kvoten?
-
nissepelle
Jodå, de ska nog ringa in flera ska du se!
Frågade inte specifikt om det, men fick verkligen inte intrycket att det var "färdigringt" nu. Vilken reservplats har du? Tror säkert att det kan bli ett tiotal reserver till som rings in, ifall jag får gissa utan att egentligen veta något. 
Nån som har koll på hur långt umeå universitet har kommit i sin reservantagning i hp-kvoten??
-
King
ok får hoppas det, jag har reservplats 35 så håller tummarna
-
nissepelle
Hon som ringde mig trodde att jag skulle bli erbjuden plats först i nästa vecka, men det blev ju redan idag (torsdag). Så det verkar ju rassla på rätt hyfsat.
Angående Umeå så kommer jag ringa och tacka nej till min plats där imorgon, så det öppnar ju upp för fler reserver i alla fall.
Angående Umeå så kommer jag ringa och tacka nej till min plats där imorgon, så det öppnar ju upp för fler reserver i alla fall.