Vi som söker in VT 13

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2013 års vårtermin.
Per

Re: Vi som söker in VT 13

Inlägg av Per »

Gast skrev:Har det skapats någon fb-grupp för de antagna till VT13 i Lund än? Skulle vara roligt att se vilka man går med och kanske redan nu börja lära känna lite människor.
SofieM skrev:Gast: Jag kollade lite igår, hittade ingen då i alla fall!
Gast och SofieM, verkar som att det blir upp till er att ta saken i egna händer. :)
nabster skrev:Reserv nr 3 i Linköping BI kvoten, när blir jag uppringd tror ni?
Tack :)
Skulle gissa före uppropet, kanske nästa vecka men mer troligt nästnästa vecka; ATT du blir uppringd någon gång känns rätt säkert.
SofieM skrev:Frågar igen: tror ni jag blir uppringd som 1a reserv i HP-gruppen i Lund? :)
Ja.
AnnaPanna skrev:Hej! Jag har reservplats 9 i HP-gruppen på KI. Vad tror ni jag har för chans att komma in?
Senaste gången #9 inte räckte i HP vid KI var HT08... din chans är mycket god.
:)
ribospentos skrev:Jag försöker igen här...Finns det någon som kan tänkas ha en aning om hur mina chanser ser ut??

Lunds Universitet (kvot BII)
Reserv: 8
Oddsen är på din sida men inte riktigt 100 %. Blir du uppringd så blir det kanske efter uppropet.
Nadine

Re: Vi som söker in VT 13

Inlägg av Nadine »

Hej! Är reserv #11 i Umeå nu efter urval 2, HP-gruppen. Enligt tidigare statistik ser mina chanser rätt bra ut, men man vågar knappt hoppas för mycket! Vad tror ni? :) Kommer jag bli uppringd?
Gäst

Re: Vi som söker in VT 13

Inlägg av Gäst »

Hej,

Efter det andra urvalet tilldelades jag reserv nr 3 i BII gruppen i Lund. Idag ändrades numret till reserv nr 4, hur kan detta helt plötsligt ha skett.

Med vänlig hälsning,
Saman
Gäst

Re: Vi som söker in VT 13

Inlägg av Gäst »

Nadine skrev:Hej! Är reserv #11 i Umeå nu efter urval 2, HP-gruppen. Enligt tidigare statistik ser mina chanser rätt bra ut, men man vågar knappt hoppas för mycket! Vad tror ni? :) Kommer jag bli uppringd?
:tummeupp:

Gäst skrev:Hej,

Efter det andra urvalet tilldelades jag reserv nr 3 i BII gruppen i Lund. Idag ändrades numret till reserv nr 4, hur kan detta helt plötsligt ha skett.

Med vänlig hälsning,
Saman
skumt, du kan kontakta dem och fråga varför, men du blir troligen antagen oavsett
Gäst

Re: Vi som söker in VT 13

Inlägg av Gäst »

Gäst skrev: :tummeupp:
Enligt samma logik som med Nadine ovan antar jag att jag som #3 i HP-kvoten i Umeå kan börja titta på boende?
Krogshede
Inlägg: 26
Blev medlem: 23 feb 2012, 19:13

Re: Vi som söker in VT 13

Inlägg av Krogshede »

Reserv 13 KI HP

Reserv 18 UU HP

Reserv 14 LU HP

Chans?
Läkarstudent
Gast

Re: Vi som söker in VT 13

Inlägg av Gast »

Finns det någon möjlighet att komma in i Linköping som tjugonde reserv i B1...?
CasualKoala

Re: Vi som söker in VT 13

Inlägg av CasualKoala »

Hej! Jag ligger på reservplats 13 i Umeå efter urval 2 i urvalsgrupp BI. Hur tror ni mina chanser ser ut? :) Har kollat på hemsidan, men känner mig ändå lite vilsen.
Rrezarta
Inlägg: 3
Blev medlem: 13 dec 2012, 13:10

Re: Vi som söker in VT 13

Inlägg av Rrezarta »

Re: Vi som söker in VT 13
av AnnaPanna » 03 jan 2013, 12:13

Hej! Jag har reservplats 9 i HP-gruppen på KI. Vad tror ni jag har för chans att komma in?
Någon som vet när de börjar ringa in folk?

ANNAPANNA!
Jag ringde dem efter första antagningen och de sa att de börjar ringa om det är någon som kontaktar dem och avsäger sig sin plats, men att de flesta blir uppringda mellan den 16de och 21ste (den 15de måste man komma på registrering, och den 21ste är uppropet=skolan börjar. De som inte kommer på registreringen och inte anmält att de inte kan komma, räknas som avhoppare).

Hoppas du kommer in!
Wiiizzy
Inlägg: 239
Blev medlem: 05 aug 2011, 18:36

Re: Vi som söker in VT 13

Inlägg av Wiiizzy »

CasualKoala skrev:Hej! Jag ligger på reservplats 13 i Umeå efter urval 2 i urvalsgrupp BI. Hur tror ni mina chanser ser ut? :) Har kollat på hemsidan, men känner mig ändå lite vilsen.
Hej!
Som du kanske har läst ur statistiken så hade den sist kallade reserven i Umeå BI följande reservernummer efter urval 2.
HT10: 23
VT11: 3
HT11: 12
VT12: 43
HT12: 50

Jag känner inte direkt till någonting speciellt för just VT13 som gör att jag kan gissa om fler eller färre reserver kommer kallas än normalt, men jag kan ge mig på att försöka tolka statistiken ovan. Vad säger den då? Jo, att du med ditt reservnummer skulle blivit kallad tre av de fem senaste antagningarna. Ha dock i åtanke att urvalsgruppen är ca 50% större från och med HT11 jämfört med de två tidigare terminerna. Därför är de tre senaste antagningarna mest relevanta när du jämför dina chanser. Alternativt kan du utgå från det teoretiska resonemanget att 50% fler reserver borde kallats HT10 och VT11 om urvalsgruppen var lika stor då som nu. Du hade dock fortfarande bara blivit kallad tre av de fem senaste gångerna.

Sammantaget uppskattar jag ändå dina chanser som en bra bit större än 50% (att försöka ange mer exakt siffra känns för mig godtyckligt). Den uppskattningen grundar sig främst i att betydligt fler än 13 reserver kallades vid de två senaste antagningarna, men som du ser så varierar det en hel del från termin till termin så inget är på något sätt säkert.

Lycka till!
Låst