Vi som söker in VT 13
Re: Lund BII 2013 HT
Det beror på hur mycket de tre lärosätena (LiU, GU och LU) konkurrerar om samma HP-ansökande.

Följ gärna läkarstudent.se:s nyhetstips på Facebook! 
Re: Reservantagning
Reservintagets statistik här på läkarstudent.se gäller reservnumrena EFTER urval 2.Gäst skrev:Så räknar dom antal reservplatser som kom in från utval 1 eller urval 2?
I sådana fall måste du ha råkat ut för något fel som motiverar din överklagan...maja skrev:Är det värt att överklaga isåfall?
Re: Reserv Linköping
Ja, jag menade i BI.
Och tack så mycket för svaren! Nu känns det lite bättre
Håller tummarna för att det blir som tidigare år då!
Och tack så mycket för svaren! Nu känns det lite bättre
-
maja
Det var precis så jag tänkte att det borde vara. Man kan ju inte bara överklaga utan någon anledning.Nils skrev:I sådana fall måste du ha råkat ut för något fel som motiverar din överklagan...
Men hur brukar det se ut på reservantagningen i B1 och B2 gruppen då i Karolinska institutet? Tar de in reserver efter urval 1?
Re: Vi som söker in VT 13 (urval 1)
Hej och grattis till alla som kommit in 
Själv kom jag in i Örebro, men står på reservplats 20 i Linköping i grupp BI. Att döma av tidigare inlägg så har jag god chans att bli kallad till linköping, eller har jag tolkat helt fel? Är så förvirrad av allt så vore tacksam för svar!
Själv kom jag in i Örebro, men står på reservplats 20 i Linköping i grupp BI. Att döma av tidigare inlägg så har jag god chans att bli kallad till linköping, eller har jag tolkat helt fel? Är så förvirrad av allt så vore tacksam för svar!
Du blir antagligen antagen i Linköping.Anka skrev:Hej och grattis till alla som kommit in
Svårt att säga för urval 2 - antalet platser krymper mellan urval 1 och urval 2, särskilt för BI, och HT12 höjdes t.o.m. "antagningsgränsen" lite grann i BI eftersom de sist antagna föll bort utan att någon ny togs in.maja skrev:Det var precis så jag tänkte att det borde vara. Man kan ju inte bara överklaga utan någon anledning.
Men hur brukar det se ut på reservantagningen i B1 och B2 gruppen då i Karolinska institutet? Tar de in reserver efter urval 1?
I reservintaget brukar det sedan röra på sig några enstaka platser.
-
maja
Jo, jag insåg det faktiskt nu... varför krymper de i vissa grupper men ökar i andra? I Karolinska HT12 krympte det i alla grupper t.ex. B1 från 55 till 46, B2 12 till 11 och HP 68 till 59.Nils skrev:Svårt att säga för urval 2 - antalet platser krymper mellan urval 1 och urval 2, särskilt för BI, och HT12 höjdes t.o.m. "antagningsgränsen" lite grann i BI eftersom de sist antagna föll bort utan att någon ny togs in.
I reservintaget brukar det sedan röra på sig några enstaka platser.
Hej framtida kollegor. Kom in på mitt andrahandskval: Linköping. Ligger på plats 29 av 69 (HP) på KI, finns det någon chans att jag kommer in? Om jag tolkade statistiken Nils(tack!) sammanställt så var det 19 VT12 och 16 VT11 som kom in genom reservantagning på KI. För 20 som avstår sina platser mellan första och andra antagningen är väl inget orimligt? eller har jag tänkt helt fel?