Vi som söker in VT 13

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2013 års vårtermin.
Guest

Re: Vi som söker in VT 13

Inlägg av Guest »

Martion skrev:Blev ju antagen till Göteborg nu men skulle helst vilja plugga i Lund. Har reservplats ett i BI kvoten till Lunds universitet. Vågar någon uttala sig kring mina chanser att komma in? Behöver jag vänta enda tills reservantagningen eller kan jag räkna med att komma in till urval 2?

Jag är antagen i Lund i BII kvoten. Kommer dock tacka nej om jag blir antagen i Göteborg i andra urvalet. Tänk om vi kunde byta plats? :himlar:
alpha

Inlägg av alpha »

Kom in i Uppsala :)
Rrezarta

Re: Fyra dagar kvar

Inlägg av Rrezarta »

Och?
Hur gick det :glad: ?
theflyingdonkey

Inlägg av theflyingdonkey »

Någon som har kommit in i Örebro? I did!! :)
fn3919

Inlägg av fn3919 »

Om man är på 14 reservplats i HP på KI hur stor är sannolikheten att man kommer in?
Rrezarta

Inlägg av Rrezarta »

Kom in på mitt andrahandsval (Lund) med 1.75 i HP och står 4a i kö på Ki genom HP - är det någon (Nils :oskyldig: haha) som har en aning om det kan räcka till att komma in vid andra antagningen? KI verkar ju ta in ganska många fler än vad de faktiskt har platser till enligt deras statistik vilket jag antar kommer innebära att man måste vänta till reservantagningen efter urval 2 för att komma in om man står på listan, eller?

Hur som helst är jag överlycklig vare sig jag måste stanna i Lund eller inte, då jag gått runt och nästan fått magsår av ångest de senaste veckorna (nej, juste! Det orsakades ju av en bakterie hehe :lurig: ) och varit rädd att jag kommer behöva åka till typ Polen för att kunna plugga till läkare :tunga:

Måste tillägga att du är grym för att du är så entusiastisk över allas frågor Nils! Tack för hjälpen :glad:
salome

Reserv Linköping

Inlägg av salome »

Hej!

Grattis till alla som kommit in!

Själv kom jag in i Örebro men är reserv 42 ( :ledsen: ) på mitt förstahandsval Linköping. Vad tror ni... Har jag någon chans att komma in eller är det kört?
Mustafa Al-Attar
Kontakt:

Re: Reserv Linköping

Inlägg av Mustafa Al-Attar »

salome skrev:Hej!

Grattis till alla som kommit in!

Själv kom jag in i Örebro men är reserv 42 ( :ledsen: ) på mitt förstahandsval Linköping. Vad tror ni... Har jag någon chans att komma in eller är det kört?
Enligt statistiken från VT12, så har du en god chans att komma in :glad:
Vi ses där kanske :glad:
Mustafa Al-Attar
Lubiam

Inlägg av Lubiam »

Kom in i Uppsala, själv är jag 27 år gammal.
gomez

Re: HJÄLP SNÄLLA !!

Inlägg av gomez »

Hej gomez!
Jag vet tyvärr inte hur mycket placeringarna rör sig mellan urval 1 och 2 men det känns som att du har chans på åtminstone reservintag. Lycka till!
:)
Okej, tack. Alla lugnade ord är guld för mina nerver! :) Jag såg för övrigt någonstans att du skrev att ingen ringdes in VT12 i BII/HP. Detta stämmer inte. Sista antagna reserv i BII/HP efter urval 2 hade 22,5/1,3. Men sista inringda hade 21.9/1,6. Så de måste ha ringt ganska många :)
Låst