HT2011

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2011 års hösttermin.
Guest

Re: HT2011

Inlägg av Guest »

BI , 22.5, HP 1.6

Hur stora ser möjligheterna ut för KI?
johanni
Inlägg: 66
Blev medlem: 07 mar 2010, 20:00

Re: HT2011

Inlägg av johanni »

Jag skulle säga att med 22.5 och 1.6 i HP i B1 kvoten så kommer ni in var ni vill.
Tojoh

Re: HT2011

Inlägg av Tojoh »

Själv känner jag mig säker nog inför uppsala med 22.5 + 1.5 att jag redan högg en bostad
Sofia123

Re: HT2011

Inlägg av Sofia123 »

Hej,

Hur tror ni att chanserna att komma in ser ut för mig nu HT11? Har behörighetskompletterat och konkurrerar därför bara i BII med 22,5 och HP 1,4.

Har sökt alla lärosäten och rangordnat som nedan:

1. Uppsala
2. Lindköping
3. Lund
4. Umeå
5. Göteborg
6. Örebro
7. Stockholm

Tacksam för spekulationer :glad:
DrAmirando
Inlägg: 40
Blev medlem: 03 nov 2010, 19:43

Re: HT2011

Inlägg av DrAmirando »

Sofia123 skrev:Hej,

Hur tror ni att chanserna att komma in ser ut för mig nu HT11? Har behörighetskompletterat och konkurrerar därför bara i BII med 22,5 och HP 1,4.

Har sökt alla lärosäten och rangordnat som nedan:

1. Uppsala
2. Lindköping
3. Lund
4. Umeå
5. Göteborg
6. Örebro
7. Stockholm

Tacksam för spekulationer :glad:
Ungefär lika stor chans på dina tre första sen större i Umeå. Tror att du kommer in på någon av dina 3 första om du väntar ut till reservantagningen.
sportgoofy535
Inlägg: 1
Blev medlem: 27 jun 2011, 11:19

Re: HT2011

Inlägg av sportgoofy535 »

Vad tror ni om chansen att komma in i Göteborg med BI 22.3 och BII 22,5 + 1,6 HP?
caso4032
Inlägg: 11
Blev medlem: 24 nov 2010, 14:14

Re: HT2011

Inlägg av caso4032 »

Hejsan,
jag har en fråga angående reservantagning?
Du eller nån kanske redan har svarat på det men jag undrar hur det blir om man blir reserv i BG III ? Har man lika stora chanser att bli antagen som alla andra eller gäller reservplatsen just in den urvalsgruppen? Sedan undrar jag hur det är om man har olika reservplatser på olika lärosäten och om man kan tacka ja till alla för att höja sina chanser? i så fall, hur blir det då om man inte blir antagen till sin reservplats, behåller man sin plats på det programmet som har en lägre ranking och som man redan har blivit antagen? Jag söker i BG III med meritvärde 485 och HP 1,3 och jag vet att jag har stora chanser att bli antagen till biomedicinprogrammet vet dock inte hur stora de är till läkarprogrammet.... P.S förlorar man sin plats på ett annat programm om man har tackat ja till reservplatsen till en högre prioritet?
Lycka till allihopa!
Kram/caro :tummarupp:
entropia

Re: HT2011

Inlägg av entropia »

Jag skulle vilja veta att är det ens möjligt att bli antagen att studera medicin i KI om du har meritvärde 500 i kvot 3 utan HP? På vilket sätt de gör lottnigen där? Jag undrar att ska de ta HP hänsyn till... så utan det har jag inga chanser...Finns det läkarprogrammet i något universitet som inte bry sig om HP om du har utländska betyg? Ursäkta min svenska... :flinar:
Gurb

Re: HT2011

Inlägg av Gurb »

Gick precis in på studera och tittade på mitt antagningsbesked, det ser ut såhär:

Lund: Reserv 4
Göteborg: Reserv 4
Uppsala: Reserv 7
Örebro: Reserv 13
Linköping: Reserv 3
KI: Reserv 18
Umeå: Reserv 3

Vad tror ni om mina chanser att bli antagen i urval 2?
Är lite småsur nu, hade varit väldigt skönt att få slippa antagningsstressen.
Gäst

Re: HT2011

Inlägg av Gäst »

Antagen till Karolinska i B1, med mina 22.5 + 1.6! Otroligt glad! :D någon härifrån som har nått samma besked?
Låst