Vilken chans ger reservplaceringarna?

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2011 års vårtermin.
hde123
Inlägg: 5
Blev medlem: 27 dec 2010, 22:03

Re: Vilken chans ger reservplaceringarna?

Inlägg av hde123 »

Är dödligt avundsjuk på antagna till Lund, själv är jag antagen i Örebro men 2 reserv i Linköping. Jag antar att det närmast är en dum fråga, men hur stor är säkerheten att komma in på andra reserv? Och hur tidigt brukar man få reda på detta?
Student85
Inlägg: 18
Blev medlem: 11 dec 2010, 01:51

Re: Vilken chans ger reservplaceringarna?

Inlägg av Student85 »

Vilken urvalsgrupp kom du in i vid Örebro???
hde123
Inlägg: 5
Blev medlem: 27 dec 2010, 22:03

Re: Vilken chans ger reservplaceringarna?

Inlägg av hde123 »

HP-kvoterna på alla.
Student85
Inlägg: 18
Blev medlem: 11 dec 2010, 01:51

Re: Vilken chans ger reservplaceringarna?

Inlägg av Student85 »

Sannolikheten att du kommer in i LiU, som andra reserv och i HP-kvoten är väldigt stor..... Dock ingen garanti, men drygt 98 % chans. Lycka till!!!
pepsi
Inlägg: 3
Blev medlem: 28 dec 2010, 00:08

Re: Vilken chans ger reservplaceringarna?

Inlägg av pepsi »

Tjena Nils!

har jag någon chans att komma in tror du? är 5:e reserv i både lund och linköping i B4 kvoten (har 1,4 på hp)
chanserna är väl ganska små va?
Gellie
Inlägg: 5
Blev medlem: 28 dec 2010, 01:16
Kontakt:

Re: Vilken chans ger reservplaceringarna?

Inlägg av Gellie »

Jag kan helt enkelt inte låta bli att fråga om funderingar kring saken jag heller..

Efter att ha haft en 19:e reservplats efter första urvalet är jag nu, efter andra urvalet antagen i Örebro (BI-kvoten). Dock lockar, som många tidigare nämnt, detta lärosäte inte märkvärt...

Nu efter urval 2 är jag dessutom 6:e reserv i B1-kvoten (26 antagna) samt 7:e reserv i B1/HP-kvoten (26 antagna) i Göteborg. Hur ska man se på det? Är det hopplöst att sitta och krama telefonen?
jagheterlinnea
Inlägg: 6
Blev medlem: 09 dec 2010, 23:41

Re: Vilken chans ger reservplaceringarna?

Inlägg av jagheterlinnea »

Hej!
Vore jättetoppen om jag kunde få lite hjälp! 4e reserv Uppsala i Hp-kvoten, hur stora är mina chanser att komma in? Har redan lgh i Uppsala, är antagen till Lund men självklart skönast att stanna. När får man veta om man kommer in ungefär? Tack på förhand!
sara1
Inlägg: 5
Blev medlem: 02 dec 2010, 07:11

Re: Vilken chans ger reservplaceringarna?

Inlägg av sara1 »

hej nils!
jag fick meritvärde 50 på PIL och ser nu att 88 % av de som fick det kom in redan i urval 1. Jag är nu 2a reserv i urval 2, och undrar om jag var den som hade mest otur med lottningen? tänkte höra också varför antalet antagna i den kvoten minskade mellan urval 1 och urval 2? till sist, vad är chansen för antagning? känns som de som sökt via intervju inte brukar ångra sig. och lönar det sig att dyka upp på uppropet eller kontakta skolan och säga att man fortfarande är intresserad? :)
sarasbara
Inlägg: 2
Blev medlem: 28 dec 2010, 14:10

Re: Vilken chans ger reservplaceringarna?

Inlägg av sarasbara »

Hej!

Jag är nu reserv i BG1-kvoten:

örebro: 19
linköping: 22
umeå: 25
göteborg: 28

Hur ser mina chanse ut? Inte särskilda stora, eller hur? :,( :nej:
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4716
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

Re: Vilken chans ger reservplaceringarna?

Inlägg av Nils »

hde123 skrev:Är dödligt avundsjuk på antagna till Lund, själv är jag antagen i Örebro men 2 reserv i Linköping. Jag antar att det närmast är en dum fråga, men hur stor är säkerheten att komma in på andra reserv? Och hur tidigt brukar man få reda på detta?
Reservplats 2 i Linköpings HP-kvot ger mycket stor chans för reservantagning. :)
Låst