Från VHS (studera.nu).karloskarb skrev:Hur har de fått mitt telefonnummer?
Hur funkar statistiken?
Re: Hur funkar statistiken?
Följ gärna läkarstudent.se:s nyhetstips på Facebook! 
Vill bara kolla så att jag förstått allt korrekt...jag med 1.8 skulle enligt statisktiken för senaste VT intagning på KI komma in eller åtmistone ställas på köplats #14. Eller har jag fått det om bakfoten?Nils skrev: "Reservantagningsgräns" betyder att den sist antagne reserver i reservantagningen hade den angivna poängen.
Det innebär att du med 1,8 skulle ha blivit erbjuden reservantagning vid vårterminens antagning.![]()
Numret som anges på raden "sista reserv" är reservplaceringsnumret enligt urval 2. Den sist antagne reserven fick alltså reservplacering #39 efter urval 2 nu i våras.
Ifall gränsen ligger stilla så blir du antagen. Gränsen kan dock höjas p.g.a. de ändrade betygskvoterna.
Tack för svar på ett flertal frågor genom detta fantastiska forum!
I senaste VT-antagningen på KI fick reserv #1, reserv #2 o.s.v. t.o.m. reserv #14 (enligt reservplaceringar erhållna i urval 2) ett erbjudande om att börja. Reserv #14 hade 1,8 men det fanns ännu fler med 1,8 bortom den reservplaceringen.adamsthlm skrev:Vill bara kolla så att jag förstått allt korrekt...jag med 1.8 skulle enligt statisktiken för senaste VT intagning på KI komma in eller åtmistone ställas på köplats #14. Eller har jag fått det om bakfoten?
Tack för svar på ett flertal frågor genom detta fantastiska forum!
Följ gärna läkarstudent.se:s nyhetstips på Facebook!