Introkollot KI

Bostad, studentliv, möjligheter, kurser, praktik, tillgodoräknande, et cetera.
Gäst

Introkollot KI

Inlägg av Gäst »

Hejsan!

Jag börjar läkarlinjen på KI om en dryg vecka och undrar lite över introkollot som utbildningen börjar med.
Jag är lite till åren och undrar lite över hur stor behållning jag kommer ha av kollot. Jag vill inte verka supertrist (vilket jag förmodligen gör med detta inlägg...) men hur mycket matnyttig information kontra studentikost alkoholintagande är det egentligen? Någon annan i min ålder som börjar nu, och hur resonerar ni?

/ K
Gäst

Re: Introkollot KI

Inlägg av Gäst »

Jo... Och min ålder är 37 år bör kanske tilläggas...
Wolthura
Inlägg: 129
Blev medlem: 21 aug 2013, 18:14
Kontakt:

Re: Introkollot KI

Inlägg av Wolthura »

Hej!

Jag är 23 men känner mig mer mentalt som 33, minst. Jag var också skeptisk till kollot men man kommer att spendera mycket tid med studiegruppen man blir tilldelad och som man kommer att göra många gruppuppgifter med under terminernas gång. Jag har, utav den anledningen, valt att deltaga i introduktionsinternatet. Man skulle under kollot också få värdefull information angående studierna vilket jag välkomnar varmt!
Läkarstudent T5 vid Karolinska Institutet
Följ min väg till att bli läkare http://medikusstudenten.blogspot.se/
xnilla

Re: Introkollot KI

Inlägg av xnilla »

Hej!

Är 38 & är anmäld till kollot. Känns bra att det är fler i min ålder.
Tror det kommer bli en bra start att vara med på kollot & vi "gamlingar" kan ju umgås om det blir stökigt :flinar:
ramonisco

Re: Introkollot KI

Inlägg av ramonisco »

Jag är 19 år och tråkig. Kanske inte tråkig men blyg och tystlåten. Vill verkligen inte gå för att vara helt ärlig men jag kommer tvinga mig själv för att övervinna min blyghet, haha. Tror det blir roligt hur som helst.

Tycker det är för mycket fokus på ålder hela tiden. Man hittar alltid några i liknande livssituation.
Gäst

Re: Introkollot KI

Inlägg av Gäst »

Hej igen och tack för alla svar!

Verkar som om det blir kollot iaf! Och som xnilla sa, blir det stökigt kan vi 'gamlingar', av alla åldrar, dra oss undan!

Väl mött om några dagar då!
Crayon
Inlägg: 59
Blev medlem: 31 jan 2013, 14:51

Re: Introkollot KI

Inlägg av Crayon »

Sist var där en person över 60 år på kollot och han verkade inte ångra sig. Jag är över 30 och hade det mycket roligt jag med. Det är inte direkt två nätter med vilt festande utan mer fokus på team-building och att lära känna din grupp (extra bra för de blyga). Åk för sjutton! :)
Skriv svar