Vart vill man bo?

Bostad, studentliv, möjligheter, kurser, praktik, tillgodoräknande, et cetera.
Virreluren

Vart vill man bo?

Inlägg av Virreluren »

Vart vill man bo som en läkarstudent i linköping, med tanke på vart de flesta föreläsningarna, festerna är o.s.v.

:glad:
Sophhh

Vart vill man bo?

Inlägg av Sophhh »

Hej!

Hur vill du bo? När jag läste i Linköping så bodde jag först inneboende i en större lägenhet med två andra läkarstudenter relativt nära både skolan och stan. Flyttade sedan efter ett tag till korridorsrum på Flamman som egentligen ligger hyfsat nära skolan, stan och Korallen (där alla kravaller äger rum). Mitt sista boende var i lägenhet precis vid skolan.

Gillar du att festa, är okänslig för hög ljudnivå samt skulle vilja bo i korridor så skulle jag absolut rekommendera Flamman! Där är det fullt ös några dagar i veckan och lugnare andra, du har nära till allting och förhoppningsvis delar du kök med andra trevliga människor! (Flamman ligger i området Gottfridsberg). Om du inte är ute efter korridorsrum utan snarare lägenhet så är väl Hejdegården, Ramshäll, Gottfridsberg, T1 och innerstan att föredra enligt min åsikt :) Trevliga områden som har relativt nära till allt :) (Hejdegården & ramshäll har lite längre till korallen dock)
Skriv svar