Linköpings utlokalisering?

Bostad, studentliv, möjligheter, kurser, praktik, tillgodoräknande, et cetera.
DrPepper

Linköpings utlokalisering?

Inlägg av DrPepper »

Tjena!
Kommer börja på LiU nu till hösten, men undrar lite hur det funkar med praktiken i slutet av utbildningen. Har läst att man kan få praktik på någon ort ganska långt ifrån Linköping(som jag fattar det så roterar det, så man har praktik i olika orter?). Hur funkar det då med boende när man har praktik? Måste man leta tillfälligt boende i orten man praktiserar, eller funkar det att pendla för er?

Låter nämligen inte alltför kul att leta boende som man måste betala extra för flera gånger om året :nej:

Och en fråga till när jag ändå håller på!
Ungefär hur mycket av praktiken sker i Linknöping? :glad:
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4716
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

Re: Linköpings utlokalisering?

Inlägg av Nils »

Jag tror att vid stora avstånd så tillhandahålls en tillfällig bostad, vet dock inte vad som gäller exakt vid Linköpings Universitet.
Gäst

Re: Linköpings utlokalisering?

Inlägg av Gäst »

Från och med termin 7 är man ute på kliniska placeringar. Ställen man kan vara placerade på är Växjö, Västervik, Oskarshamn, Värnamo, Jönköping, Eksjö, Nässjö, Örebro (ett litet tag till), Norrköping, Kalmar och säkert något ställe till. Veckopendling sker till alla ställen utom Norrköping. Boende fixas av skolan så det behöver man aldrig tänka på. Resor får man fixa själv men skolan betalar. Självklart kan man ju även vara i Linköping, men ofta krävs nästan att man har en orsak att vara där som t.ex att man har barn, är amanuens, föreningsaktiv inom kåren etc. Det är många studenter som ska samsas om platserna och ännu fler blir det.
Skriv svar