Någon som sökt läkarstudier i Norge till hösten?

Hur man blir antagen, hur man ansöker, antagningschanser, et cetera.
KatarinaP
Inlägg: 2
Blev medlem: 09 maj 2011, 12:41

Någon som sökt läkarstudier i Norge till hösten?

Inlägg av KatarinaP »

Hej!

Jag har sökt till läkarprogrammet på samtliga lärosäten i Norge (Oslo, Bergen, Trondheim och Tromsö). Någon mer som sökt eller har tips och dyikt? Tackasm för all hjälp jag kan få!
johanni
Inlägg: 66
Blev medlem: 07 mar 2010, 20:00

Re: Någon som sökt läkarstudier i Norge till hösten?

Inlägg av johanni »

Hej, jag har sökt Trondheim som etta och kommer troligtvis att börja där, har sökt Umeå som etta i SV.
Gäst

Re: Någon som sökt läkarstudier i Norge till hösten?

Inlägg av Gäst »

Hej!

Vad roligt!

Har du koll på meritpoängen gällande de meriterande kurserna fy a-b, ke a-b, bi a-b och matte a-e och vad som krävs för att de ska räknas med? Jag har pluggat samtliga på gymnasiet men har inte MVG i alla. Är det som i Sverige att det inte spelar någon roll eller kommer det sänka mitt betyg? hmm.. oklart!

/Katta
DrMeister

Re: Någon som sökt läkarstudier i Norge till hösten?

Inlägg av DrMeister »

Visst är det gratis för oss att plugga i Norge vid samtliga universitet som antar studenter till läkarprogrammet?
Och när kommer man införa avskaffningen av Turnus? :oskyldig:
Gäst

Re: Någon som sökt läkarstudier i Norge till hösten?

Inlägg av Gäst »

DrMeister skrev:Visst är det gratis för oss att plugga i Norge vid samtliga universitet som antar studenter till läkarprogrammet?
Och när kommer man införa avskaffningen av Turnus? :oskyldig:
obs ! Om de avskaffar Turnus , kan man komma och arbeta i Sverige direkt efter att man utbildat sig till Läkare? eller måste man göra en "nyläkar-tjänstgöring" i Norge desförinnan? :smart:
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4716
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

Re: Någon som sökt läkarstudier i Norge till hösten?

Inlägg av Nils »

Har man en legitimation så ska man kunna komma och arbeta... fast du kan nog ändå ha nytta av praktik innan du hoppar in i den fullständiga läkarrollen.
Spetsig

Re: Någon som sökt läkarstudier i Norge till hösten?

Inlägg av Spetsig »

KatarinaP skrev:Hej!

Jag har sökt till läkarprogrammet på samtliga lärosäten i Norge (Oslo, Bergen, Trondheim och Tromsö). Någon mer som sökt eller har tips och dyikt? Tackasm för all hjälp jag kan få!
:huh:

Hur går ni till väga när ni söker utbildning i Norge t.ex. ?
Skriv svar