Sökningen fann 3 träffar
- 09 dec 2014, 12:08
- Kategori: Karolinska Institutet
- Tråd: Repetition inför T2 efter långt uppehåll
- Svar: 2
- Visningar: 2155
Repetition inför T2 efter långt uppehåll
Jo, har läst deras information. Var även i kontakt med dem tidigare. Tyvärr verkar de ha en ganska tråkig attityd, men det kanske bara är innan antagning för att minimera onödigt arbete. En komplettering är OK så länge den kan ske under vår/sommar vilket verkar vara fallet. Jag tänkte mer på om någo...
- 08 dec 2014, 01:02
- Kategori: Karolinska Institutet
- Tråd: Repetition inför T2 efter långt uppehåll
- Svar: 2
- Visningar: 2155
Repetition inför T2 efter långt uppehåll
Hejsan, Har pluggat T1 i Lund och därefter haft ett treårigt uppehåll för att disputera i annat ämne. Nu färdig men kommer köra vidare i Sthlm istället och räknar med att börja på T2. Vad bör man repetera för att hänga med hyfsat på T2/KI redan från start? Hur kan man sammanfatta T1? Tack på förhand.
- 26 okt 2014, 15:23
- Kategori: Betyg och behörighet
- Tråd: Betygsinflationen fortsätter?
- Svar: 2
- Visningar: 2359
Betygsinflationen fortsätter?
För mig är det ganska självklart att alla betyg bör sättas centralt genom rättning av nationellt gällande prov. Allt annat leder till orättvisa jämförelser. Har för mig att betygsinflationen mellan MVG systemets införande och dess avslut ledde till att över 20 ggr fler fick högsta betyg. Under samma...