Snabba fakta om vårterminens PIL

PIL vid KI, AU vid UmU, tidigare arbetserfarenhet, tidigare doktorering, et cetera.
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4716
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

Snabba fakta om vårterminens PIL

Inlägg av Nils »

- 450 kallades till testet.
- 127 betygs-inbjudna hade tackat ja, 323 kallades utifrån högskoleprov.
- Av dem med 1,6 kallades 118 av 164.
icaros
Inlägg: 7
Blev medlem: 08 dec 2008, 19:10

Re: Snabba fakta om vårterminens PIL

Inlägg av icaros »

De har också tagit bort moraldelen. Så allt slutar innan lunch :D
per_e
Inlägg: 5
Blev medlem: 06 jul 2009, 17:09

Re: Snabba fakta om vårterminens PIL

Inlägg av per_e »

Hej

Kommer du att begära ut någon information om nästa steg av PIL-antaningen som nu är klara.

Dvs hur de olika interjuvpoängerna är fördelade. Vore väldigt intressant att få se hur många som fått 7.0, 4.5, 3.0 etc så man kan se vart brytningsgränsen rimligen bör ligga.


Mvh
Per
Hanna
Inlägg: 7
Blev medlem: 18 dec 2008, 22:45

Re: Snabba fakta om vårterminens PIL

Inlägg av Hanna »

Hjälp!

Jag har fått mina pilpoäng, de är tvåsiffriga, men utan kommatecken. Har de gjort om poängsystemet till procent eller nåt?

Hanna
Hanna
Inlägg: 7
Blev medlem: 18 dec 2008, 22:45

Re: Snabba fakta om vårterminens PIL

Inlägg av Hanna »

När jag nu fattat att man kunde kolla detta på KI (hrm) så vet jag att de är tvåsiffriga... och går från 10-70 för genomförda intervjuer.

Personligen säger jag då YAY! =)

Jag tror äntligen att jag kommer in!!
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4716
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

Re: Snabba fakta om vårterminens PIL

Inlägg av Nils »

per_e skrev:Hej

Kommer du att begära ut någon information om nästa steg av PIL-antaningen som nu är klara.

Dvs hur de olika interjuvpoängerna är fördelade. Vore väldigt intressant att få se hur många som fått 7.0, 4.5, 3.0 etc så man kan se vart brytningsgränsen rimligen bör ligga.


Mvh
Per
Jag skall skicka in ett önskemål om den informationen, ja. :)
Kan dock inte garantera omedelbart svar, de stackars vägledarna vid KI är nog översvämmade av hundratals frågor just nu... :wink:

Hanna skrev:Personligen säger jag då YAY! =)

Jag tror äntligen att jag kommer in!!
Gratulerar! :D
per_e
Inlägg: 5
Blev medlem: 06 jul 2009, 17:09

Re: Snabba fakta om vårterminens PIL

Inlägg av per_e »

Ok, tackar på förhand om du får ut någon information.

Tar även tillfället i akt att ställa en fråga lite relaterad till PIL iaf. I statestiken http://läkarstudent.se/antagning.html#statistik där kan man se vilken reservplacering den sista antagna hade vid urval två. Det finns ingen sådan statestik från urval 1?

17:e reserv på Pil är rätt kört antar jag?
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4716
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

Re: Snabba fakta om vårterminens PIL

Inlägg av Nils »

per_e skrev:Ok, tackar på förhand om du får ut någon information.

Tar även tillfället i akt att ställa en fråga lite relaterad till PIL iaf. I statestiken http://läkarstudent.se/antagning.html#statistik där kan man se vilken reservplacering den sista antagna hade vid urval två. Det finns ingen sådan statestik från urval 1?

17:e reserv på Pil är rätt kört antar jag?
Jag har inte sådan statistik för urval 1 - det skulle bli för mycket / för komplicerat arbete för mina kontakter.
per_e
Inlägg: 5
Blev medlem: 06 jul 2009, 17:09

Re: Snabba fakta om vårterminens PIL

Inlägg av per_e »

OK, förstår att det blir mycket jobb... pasasr på och påpeka att du (Nils) har en grymt bra hemsida, att vilja bli läkare utan en sådan här sida hade varit många gånger värre....

En fråga till dock, du vågar dig inte på någon gissning av hur mycket det brukar röra på sig mellan urval ett och två?

17:e reserv till 87 platser ger ju rent statiskt att 17 av 104 ska sorteras bort vilket utgör ca 16%, är det enns lönt att fundera på man eventuellt ska till stockholm i höst längre?
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4716
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

Re: Snabba fakta om vårterminens PIL

Inlägg av Nils »

Förändringarna mellan urval 1 och 2 är dessvärre ett mindre starkt område för mig; därtill gör den rådande lågkonjunkturen att tidigare intryck kanske inte ens är aktuella längre.

Det kan dock röra mycket på sig mellan urval 1 och urval 2. Reservplats 17 kan kanske ge antagning; vi får helt enkelt se hur du ligger till efter urval 2...
Skriv svar