Reserv BIEX Uppsala

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2016 års vårtermin.
Gäst

Reserv BIEX Uppsala

Inlägg av Gäst »

Hej! Jag är antagen i Göteborg men vill helst läsa i Uppsala, där står jag som reserv nr 7. Hur stor är chansen att komma in i Uppsala tror ni? Grattis till alla er som kom in!! :tummarupp:
Gäst

Reserv

Inlägg av Gäst »

Hej! Vilken kvot söker du med?
Gäst

Reserv

Inlägg av Gäst »

Jag söker i BIEX.
Gast

Reservplats 1, BIEX Uppsala

Inlägg av Gast »

Hej på er!
Förstår att det är mycket trådar som skapas just nu men skulle verkligen uppskatta lite feedback.

Jag är reserv i Uppsala och har reservplats 1 (i BIEX). Mitt meritvärde är 21,77 och antagningsgränsen var 21,80.
VT15 var antagningsgränsen 21,77 och efter andra urvalet hade reservplats 8 kommit in med meritvärdet 21,67.
Är i övrigt antagen i Linköping.

Hur ser ni på mina möjligheter att komma in i Uppsala i urval 2?
Inser att de är ganska ljusa men är väl kanske ute efter någon typ av bekräftelse. Det bottnar väl främst i att jag och min flickvän nyligen blev erbjuden lägenhet i Uppsala, bor i Dalarna så pendling är inget alternativ.
sirretv
Inlägg: 45
Blev medlem: 12 apr 2015, 17:25

Reservplats 1, BIEX Uppsala

Inlägg av sirretv »

Vännen, ta det lugnt och luta dig tillbaka. Njut av att du med största sannolikhet kommer att plugga i Uppsala i vår.
Guest

Reservplats 10 Uppsala BIEX

Inlägg av Guest »

Hej alla! Har reservplats 10 i BIEX i Uppsala nu efter första urvalet, vad tror ni om mina chanser att komma in? :glad:
vhansson92
Inlägg: 47
Blev medlem: 25 sep 2014, 18:50

Reservplats 10 Uppsala BIEX

Inlägg av vhansson92 »

Om jag har tolkat statistiken rätt ska du enligt http://xn--lkarstudent-l8a.se/antagning.html#hp komma in med stor sannolikhet. Man ser att om man låg på reservplats 66-104 (de senaste 2 åren) efter 1:a urvalet, så kom man in. Så du kan väl mer eller mindre pusta ut :)
Gäst

Reserv BIEX Uppsala

Inlägg av Gäst »

Mitt meritvärde är också 21,77 men jag är reserv nr 7. Vad har du för resultat på högskoleprovet? Eller lottar de reservnumren?
Gäst

Reserv BIEX Uppsala

Inlägg av Gäst »

Guest, vilken kvot söker du i och vad har du för meritvärde?
Guest

Reserv BIEX Uppsala

Inlägg av Guest »

Jag har 21,72 i meritvärde och söker i BIEX-kvoten. Har ett HP på 1,5 för övrigt. :glad:
Låst